недеља, 31. јул 2011.

The Call of Cthulhu (2005)

Režija: Andrew Leman
Glumci: Matt Foyer, John Bolen, Ralph Lucas

Profesor na samrti ostavlja svom unuku dokumenta vezana za Cthulhu kult. Unuk uviđa zašto je proučavanje ovog kulta fasciniralo njegovog dedu. Malo po malo on slaže kockice cele priče i sam kreće u ispitivanje Cthulhu kulta.

Cthulhu je fikcionalni karakter koji se prvi put pojavljuje u priči The Call of Cthulhu koju je napisao čuveni H.P. Lavkraft. U knjizi je opisan kao oktopod, zmaj i ljudska kreatura koja po telu ima pipke i par jezivih krila. Do sada se u kinematografiji nisam susretao sa ovom kreaturom tako da je ovo prvi film koji gledam s njom. Postoji i odličan instrumental grupe Metallica koji se zove The Call of Cthulhu. Elem, postoje dve stvari vezane za ovaj film koje ga izdvajaju od svih ostalih filmova napravljenih u zadnjih ne deset, već recimo sedamdeset godina.

Reč je o nemom filmu i traje 47 minuta. Prvi nemi film koji sam gledao je naravno bio neki od Čarli Čaplinovih. Ako izuzmem njih, pogledao sam Nosferatua koji mi je ostavio sjajan utisak. Nekako, nemi horor film dobije još više na atmosferi, postaje dosta mračniji i sablasniji. Što se tiče samog The Call of Cthulhu, zaista je lepo odrađen. Toliko dobro da ćete se zapitati da li je zasta sniman 2005 ili su "ispeglali" neku staru verziju.

Ovde se priča dobro razvija, ali je problem što traje samo 47 minuta. Čini mi se da su mogli da ga produže barem još malo ubacivši još neke karakteristične scene. Kao kada bi vam poslastičar više od pola sata hvalio tortu a dao vam da probate samo jedan zalogaj... Fali vam još malo, zar ne? U svakom slučaju film vredi pogledati, pogotovu ako ste ljubitelj horora a niste gledali ni jedan nemi film tog žanra. Zaista bi trebalo da osetite taj šmek, a 47 minuta The Call of Cthulhu-a su dovoljno dobri da vam to pokažu.

2006 uvršten u takmičarsku listu filmova na prestižnom Slamdance festivalu.

Ostrvo Cthulhua.

уторак, 26. јул 2011.

Scream (1996)

Kod nas nazvan: Vrisak
Žanr: Kriminalistički | Triler | Horor | Misterija
Režija: Wes Craven
Glumci: Neve Campbell, Courteney Cox, David Arquette

Ubica poznati kao "ghost face" (lice duha) počinje da ubija tinejdžere, i dok se broj ubistava povećava, jedna devojka i njeni drugovi, razmišljajući o "pravilima" horor filmova, počinju da žive u jednom odistinskom.

Evo nas i kod čuvenog "horora". Ja sam ovaj film gledao nebrojeno puta i zasta ne mogu da shvatim fascinaciju njime. Ok su glumci i dobar je početak filma. Šta ne valja... sve ostalo. Ajmo prvo o atmosferi... Postoji malo napetosti u prvoj sceni gde ubica telefonom zove Dru Barimor i to je to. Posle se takva scena ponavlja još koji put. O likovima... Teško je ubediti nekog sa dva grama mozga da iko od likova u filmu ima više od jednog grama mozga. Devojka ostaje sama u zgradi a zna kako se desilo prethodno ubistvo. Grrrr. Prosto vam i priča i retradirani likovi vređaju inteligenciju.

Iskreno, ja sam veliki horor fan, ali ovo je uvreda za horor. Ovo je horor za dečicu do četvrtog razreda osnovne škole (u najboljem slučaju). A ubica zašto ubija... pa zato što je to tako kul u filmovima... jebeno logično. Ako hoćete da pogledate neki sličan film koji vredi, The Bird With Crystal Plumage treba da bude vaš izbor. Kada se Scream uporedi sa ovim Argentovim ostvarenjem, vidi se razlika između pravog horor slashera i nečega što je nazovi horor. Jedno veliko UA Ves Krejvenu i njegovom ostvarenju kojima je verovatno želeo uplašiti svoje unučiće.

Drugo Gledanje: Zbog komentara poštovanog čitaoca, rešio sam da ovaj film pogledam još jednom, ali ovog puta gledao sam na njega kao na parodiju na horor filmove. U principu, ostavio mi je mnogo bolji utisak neko prvi put. Valjda sam očekivao pravi horor sa mnogo napetih scena i u tome sam valjda izgubio ono što zaista vredi u filmu. Filmu podižem ocenu ali i dalje smatram da je on precenjen i da zaista nema mesto među vrhunskim hororima. U svakom slučaju pokrenuo je lavinu novih ostvarenja, tako da mu se i tu mora odati priznanje.

Rouz Mekgouen je otkrila da može da se provuče kroz otvor za kućne ljubimce na vratima, iako se u filmu zaglavila u njemu.

Početak.

The Collector (2009)

Žanr: Kriminalistički | Horor | Triler
Režija: Marcus Dustan
Glumci: Josh Stewart, Andrea Roth, Juan Fernández

U očajničkom pokušaju da otplati dugove svoje bivše žene, bivši robijaš smišlja kako da opljačka vilu svog novog poslodavca, nesvestan da je drugi kriminalac odabrao tu kuću i postavio gomilu smrtonosnih zamki.

Ovaj film je imao toliko potencijala... Doduše sama ideja podseća na fenomenalni Saw ali je i tako sasvim ok. The Collector je lik koji kidnapuje osobu koristi je za mamac u nečijoj kući u kojoj postavi gomilu smrtonosnih zamki i onda počinje igra mačke i miša. Jednostavno, efikasno i zanimljivo. Zamke su sasvim lepo zamišljene, atmosfera odlična, muzika sasvim dobro odabrana, (među pesmama i sjajni početak Dead Bodies Everywhere od grupe Korn) razvoj glavnog lika odlično odrađen tako da se lako vežete za njega.
U određenim trenucima atmosfera je toliko napeta da nećete moći da odvojite oči od filma. E sad, šta tu ne valja. Kako kaže čuvena poslovica, konac delo krasi. E ovde je taj konac jedno obično trulo, smrdljivo vlakno koje mi je upropastilo ceo fenomenalan ugođaj gledanja ovog, do pred kraj, sjajnog filma.

Volim kada se kvalitetan film završi tako da imaš opciju za nastavak a ostaje ti dobar utisak bez obzira na sve. Ovde je kraj tako loš i toliko očajno smišljen i u toj meri vređa inteligenciju da ja neću dalje ni da komentarišem ovo...

Kada Arkin (glavni lik u filmu) zapali svoju prvu cigaretu, jasno se vidi da je Kamel u pitanju. Nešto kasnije, kada razgovara sa Džil, u pitanju je Marlboro.

Naj scene:
Ludačke zamke.

The Ambulance (1990)

Žanr: Akcija | Komedija | Horor | Ljubavni | Triler
Režija: Larry Cohen
Glumci: Eric Roberts, James Earl Jones, Megan Gallagher

Džoš Bejker upoznaje veoma posebnu ženu, Cheryl, na ulicama Nju Jorka. Iznenada, njoj pozli, i odvede je hitna pomoć. Kada Josh dođe da je poseti, otkriva da ona uopšte nije primljena u bolnicu.

Ovo je potpuno blesav film. U njemu je na sjajan način dozirano od svega po malo... malo horora, malo misterije, malo drame, malo napetosti i mnogo dobrog humora. Glavna uloga je na moju sreću dodeljena Ericu Robertsu koji je, barem meni, neverovatno simpatičan glumac, a kada ga uporedim sa njegovom vazda precenjenom sekom Juliom, apsolutno imam pravo da tvrdim da je odličan. On glumi lika opsednutog pronalaženjem žene koju je video par puta u životu. Nestala je tako što ju je pokupila hitna pomoć, a on nije uspeo da je pronađe ni u jednoj bolnici.

Inače, Robertsov lik je zaposlen u Marvelu tako da ima nekoliko scena u tadašnjem Marvelovom studiju. Za ljude koji ne znaju Marvel je uz DC napoznatija strip kuća. Recimo da su Spider-Man, Iron Man, Hulk samo neki likovi iz Marvela. Ženu kojom je Robertsov lik opčinjen glumi prelepa Janine Turner, a kao glavni ženski lik se pojavljuje, takođe prelepa Megan Gallagher, meni dobro poznata iz serije Nowhere Man, najbolje serije koju ikada pogledah.

Naravno treba pomenuti i legendarnog James Earl Jonesa, poznatog kao glas Darth Vadera iz Ratova Zvezda, koji je, što se humora tiče, višnjica na šlagu na torti. Sve u svemu, od ovog filma ne očekujte horor zaplet ili veliku misteriju. Ne očekujte ni objašnjenja za svaku stvar koja se desi. Očekujte veliku zabavu i dobar humor, tako ćete sigurno biti zadovoljni.

Vozilo hitne pomoći koje je korišćeno u filmu je Kadilak iz 1973. Sada ga poseduje kolekcionar iz Kalifornije.

Naj scene:

Humor i Eric Roberts... sjajna kombinacija.

Moja ocena: 6/10

Ju-on (2002)

Kod nas nazvan: Kletva
Alternativni naziv: The Grudge
Žanr: Horor | Misterija
Režija: Takashi Shimizu
Glumci: Megumi Okina, Misaki Itô, Misa Uehara

Misteriozni, osvetoljubivi duh označi i proganja svakog ko uđe u kuću koju on pohodi.

Sigurno znate za izraz "Ledi se krv u žilama". Dok nisam pogledao ovaj film, mislio sam da je to samo fraza. Verovali ili ne, u toku tri scene ovog filma osetio sam led kroz srce i vene. Što se tiče horora, ovo je definitivno najstrašniji koji sam gledao (a gledao sam ih mnogo). Zbog toga mi je bilo teško da odaberem Naj scenu, ali nekao prva koja me je žestoko prepala je zaslužila tu titulu. Priča je kao i kod svakog kvalitetnog azijskog horora odlična. Kada neko umre u besu, taj bes se manifestuje kao duh koji obitava na mestu gde je pokojnik preminuo. Sjajno, zar ne? Ova naj scena, scena u toaletu, scena sa kamerom, scena puzanja niz stepenice (brrrr), scena u krevetu... ne zna se šta je jezivije. Ono što je ponekad problem u azijskim hororima je što umeju da budu konfuzni. Jedina mana ovog filma je to.

Postoji nekoliko osoba čije priče se povezuju u ovom filmu ali u totalno različitim vremenskim periodima. Barem da su ti periodi nekako razgraničeni, već je film tako iseckan da vam treba vremena da skontate kada se šta desilo, a da biste to skontali, morali biste popamtiti sva bitna imena u filmu, a budimo realni, azijska imena se teže pamte. Amerikanci su naravno napravili njihovu obradu ovog filma, ali su kao i u većini slučajeva napravli splačine od nečeg što je u originalu dobro. Ako ste ljubitelj horora, ovo ostvarenje obavezno pogledajte, bićete prestravljeni i oduševljeni. Film obavezno gledati solo u mraku, po mogućstvu sa slušalicama ili nekim kvalitetnijim zvučnicima.

U DVD izdanju u Velikoj Britaniji na omotu piše da film traje 88 minuta. Film nije prekrajan za njihovo tržište tako da je ta minutaža na omotu greška jer film traje 96 minuta.

Ovo nije Naj scena već ona sledi posle ovoga. Ne želim vam ni toliko pokazati već hoću da osetite strah koji sam i ja osetio kada sam gledao ovaj film.

Drugo Mišljenje: Ju-on (2002)

The Last Exorcism (2010)

Kod nas nazvan: Poslednji Egzorcizam
Žanr: Drama | Horor | Triler
Režija: Daniel Stamm
Glumci: Patrick Fabian, Ashley Bell, Iris Bahr

Sveštenik pristaje da njegov poslednji egzorcizam bude snimljen za dokumentarnu emisiju.

Ispostavilo se da ovo nije film kakav sam očekivao. Pretpostavljam da nisu želeli da se takmiče sa čuvenim The Exorcist-om pa je koncept totalno drugačiji. Priča se ne bazira na egzorcizmu kao takvom, već na svešteniku koji želi da pokaže kako je egzorcizam praznoverje a i sam je egzorcist. Zbog samog takvog koncepta, film je nekako mlak do pred kraj.

Drugi problem je što film boluje od sjajnog The Blair Witch Projecta. Nikako da shvate ti ljudi da je taj film jedinstven. Ono što je potpuno popravilo utisak i podiglo ocenu filmu je sam kraj. Iako je došao ni iz čega i iako je potpuno neočekivan, u drugi plan je potisnuo one loše stvari u filmu. Uz njega, tek pokoja scena ima malo kvaliteta i to je to.

Ma koliko god to izgledalo neverovatno, Ashley Bell je sva izvijanja i savijanja tela u filmu izvela sama. Nikakvi specijalni efekti nisu koriščeni.

Poslednji egzorcizam.

Pit and the Pendulum (1961)

Režija: Roger Corman
Glumci: Vincent Price, Barbara Steele, John Kerr

Francis Barnard odlazi u Španiju kada je čuo da je njegova sestra, Elizabeth preminula. Njen suprug, Nicholas Medina, sin najbrutalnijeg mučitelja Španske Inkvizicije, govori mu da je ona umrla od bolesti krvi, ali Fracis ne veruje u to...

Sam film počinje Francisovim dolaskom u zamak. Kada kočijaš odbije da ga vodi do samog zamka, i kada sam ugledao sam zamak, film me je momentalno zaintrigirao. Pogledajte pa prosudite (kliknite na sliku da biste je uvećali):
Fantastično, zar ne? Početak priče je više detektivski, i bavi se ispitivanjem uzroka smrti Elizabeth. Kasnije sve to prelazi u misteriju sa elementima horora. Film vas sigurno neće zastrašiti, ali postoji nekoliko zaista jezivih i genijalnih scena. Kada sam prvi put gledao Vincent Pricea u filmu House of Wax, bio sam momentalno oduševljen. Čovek je tako dopadljiv i takva "faca" da vam postane momentalno jasno zašto je legenda horor filmova. Imam utisak da bih mogao satima da slušam tog čoveka kako priča jer mu je glas tako čist, smiren i prodoran u isto vreme. Ovaj film smatram obaveznim za pogledati iz sledećih razloga: fenomenalna atmosfera, sjajno okruženje u kom se film odvija, odlična priča, sjajni preokreti i fenomenalni Price.

Ovaj film je sniman petnaest dana.

Odlična završnica (na slici) i jeziva zadnja scena (otkrijte sami :) ).

Drugo Mišljenje: Pit and the Pendulum

Moja ocena: 8/10

The Human Centipede (First Sequence) (2009)

Žanr: Drama | Horor | Triler
Režija: Tom Six
Glumci: Dieter Laser, Ashley C. Williams, Ashlynn Yennie

Ludi naučnik kidnapuje i unakažava troje turista u cilju da od njih sastavi novog ljubimca - ljudsku stonogu.

Pošto ću se malo više raspisati kada je ovaj film u pitanju, krenuću od same prve scene. Čim vidite dve glavne glumice biće vam jasno da one to u principu i nisu. Očigledno je režiseru bilo bitno da su lepe i to je to. Njihov izveštačeni govor i gluma odmah na početku stavljaju do znanja kakav će biti kvalitet ovog filma. Mada moram priznati da je olakšanje što u drugoj polovini filma nisu mogle ništa pričati. A "ludi naučnik" je za posebnu priču. On je ustvari svetski poznat hirurg koji se bavio razdvajanjem sijamskih blizanaca, znači očekujemo čistog genijalca. Ok, kada je već tom ludom genijalcu pala ovako monstruozna ideja na pamet, operacija od koje sam očekivao da bude jeziva, svela se na ovo:
Genijalno, zar ne. Čudi jedino kako je genijalnom doktoru promakla takva sitnica kao što je: kako do đavola osoba B i C da unose tečnost u svoj organizam... Ali dobro, čista sitnica. Kako god bilo, u tom momentu već se pomirite sa sudbinom i činjenicom da je ovo jedna od najvećih gluposti koje ćete gledati. Svi tvrde da je ovo najbolesniji film ikada snimljen. Što se toga tiče, nije ni prići Srpskom Filmu, ali o tom filmu neki drugi put. U svakom slučaju, i što se kvaliteta tiče, ova baljezgarija ne sme ni u istoj rečenici da se pomene sa Srpskim Filmom. Kako sam čuo, snima se i nastavak, tako da mukama nikad kraja. Ukoliko se odlučite da pogledate ovaj film, budite ekstremno oprezni šta očekujete.

Roger Ebert, scenarista i producent (ne ovog filma) odbio je da ovom filmu da ocenu. Pošto je sistem ocenjivanja zvezdicama (od 1 do 10 zvezdica) i pošto nije mogao filmu da da nula zvezdica, rekao je "Za ovaj film zvezde jednostavno ne sijaju."

Prvi pogled na monstruoznu tvorevinu.

Moja ocena: 1/10