недеља, 31. јул 2011.

The Call of Cthulhu (2005)

Režija: Andrew Leman
Glumci: Matt Foyer, John Bolen, Ralph Lucas

Profesor na samrti ostavlja svom unuku dokumenta vezana za Cthulhu kult. Unuk uviđa zašto je proučavanje ovog kulta fasciniralo njegovog dedu. Malo po malo on slaže kockice cele priče i sam kreće u ispitivanje Cthulhu kulta.

Cthulhu je fikcionalni karakter koji se prvi put pojavljuje u priči The Call of Cthulhu koju je napisao čuveni H.P. Lavkraft. U knjizi je opisan kao oktopod, zmaj i ljudska kreatura koja po telu ima pipke i par jezivih krila. Do sada se u kinematografiji nisam susretao sa ovom kreaturom tako da je ovo prvi film koji gledam s njom. Postoji i odličan instrumental grupe Metallica koji se zove The Call of Cthulhu. Elem, postoje dve stvari vezane za ovaj film koje ga izdvajaju od svih ostalih filmova napravljenih u zadnjih ne deset, već recimo sedamdeset godina.

Reč je o nemom filmu i traje 47 minuta. Prvi nemi film koji sam gledao je naravno bio neki od Čarli Čaplinovih. Ako izuzmem njih, pogledao sam Nosferatua koji mi je ostavio sjajan utisak. Nekako, nemi horor film dobije još više na atmosferi, postaje dosta mračniji i sablasniji. Što se tiče samog The Call of Cthulhu, zaista je lepo odrađen. Toliko dobro da ćete se zapitati da li je zasta sniman 2005 ili su "ispeglali" neku staru verziju.

Ovde se priča dobro razvija, ali je problem što traje samo 47 minuta. Čini mi se da su mogli da ga produže barem još malo ubacivši još neke karakteristične scene. Kao kada bi vam poslastičar više od pola sata hvalio tortu a dao vam da probate samo jedan zalogaj... Fali vam još malo, zar ne? U svakom slučaju film vredi pogledati, pogotovu ako ste ljubitelj horora a niste gledali ni jedan nemi film tog žanra. Zaista bi trebalo da osetite taj šmek, a 47 minuta The Call of Cthulhu-a su dovoljno dobri da vam to pokažu.

2006 uvršten u takmičarsku listu filmova na prestižnom Slamdance festivalu.

Ostrvo Cthulhua.