Za recenzije filmova svih žanrova i recenzije filmovanih knjiga posetite
http://filmskihitovi.blogspot.com/

Obaveštenje

Obaveštenje: Budite slobodni da preporučite neki dobar horor, bez obzira na zemlju porekla i godinu kada je snimljen. Ako prvi put posećujete ovu stranicu, zamolio bih vas da odete na blog filmskihitovi (link iznad) i pročitate Važno Obaveštenje u sekciji Obaveštenja.

среда, 7. децембар 2011.

Shadow of the Vampire (2000)




Žanr: Drama | Horor
Režija: E. Elias Merhige
Glumci:  John Malkovich, Willem Dafoe, Udo Kier...

Priča:
Snimanje Nosferatua je otežano činjenicom da je glavni glumac ulogu shvatio mnogo ozbiljnije nego što je očekivano.

Moj osvrt:
Priča se vrti oko snimanja čuvenog Nosferatua (Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)) tako da ako niste pogledali to remek delo, ne vidim kako bi ovaj film mogao da vas zainteresuje. Meni je on držao pažnju upravo iz tog razloga. Bio sam skeptičan zato što je Nosferatu nemi film, ali kada sam ga pogledao, prilično sam bio zadovoljan. Predstaviću vam i njega neki drugi put. 


Čovek koji je obeležio to ostvarenje je Max Schreck koji je tumačio Nosferatua. Max Schrecka ovde tumači Willem Dafoe koji je inače bio nominovan za oskara za ovu ulogu. Ceo film je takav da nagađate ili da je on lud ili da je zaista vampir. F.W. Murnaua, inače režisera tog klasika tumači John Malkovich. 


Generalno, ideja na koju su došli je zaista zanimljiva i zaista nam daje jednu zanimljivu varijantu događaja oko snimanja Nosferatua. Pošto postoji gomila podataka i o Schrecku i filmu, naravno da je ova priča plod mašte, ali vredelo ju je pogledati baš zbog načina na koji je Dafoe predstavio Schrecka i zbog povezanosti sa klasikom horor žanra.

Zanimljivosti:
Lokomotiva koja prevozi filmsku ekipu u Čehoslovačku zove se Charon. U grčkoj mitologiji to je ime lađara koji je prevozio mrtve preko reke Stix. Uloga Maxa Schrecka je pisana specijalno za Dafoea. Cela ova priča potekla je od legende da je sam Schreck vampir i da je jedino glumio u Nosferatu filmu a da ga je na svim drugim ulogama menjao neki glumački veteran do svoje smrti 1936.

Naj scene:


Snimanja scena za Nosferatua.

Moja ocena: 6/10

Drugo Mišljenje: Shadow of the Vampire (2000)

Нема коментара:

Постави коментар