петак, 14. септембар 2012.

Kimyô na sâkasu (2005)

Alternativni naziv: Strange Circus
Žanr: Drama | Horor | Misterija | Triler
Režija: Shion Sono
Glumci:  Masumi Miyazaki, Issei Ishida, Rie Kuwana...

Književnica Taeko piše morbidnu priču o porodici uništenoj incestom, ubistvom i zlostavljanjem. Njen asistent Yuji pokušava da otkrije da li su te priče istinite ili su plod fikcije. Odgovor na to pitanje može da bude suviše težak za podneti.

Prva trećina filma je žestok udarac u stomak. Ovo je svakako šok koji je teško podneti. Ta trećina se zasniva na dve stvari. Prva stvar je ona bolesna koja utiče na sve ostalo u filmu. Otac oduzima nevinost dvanaestogodišnjoj ćerci, tera je da sakrivena gleda dok on i njena majka vode ljubav itd. Ako niste žestoko preverzni, verujem da je ovo dovoljno da vam se zgadi život. Ono što je dobro, sa devojčicom ne postoje eksplicitne scene tih boleština. Drugi deo te prve trećine je nešto na čemu se ovaj film zasniva i do kraja, a to je savršeno izvedeno. Imamo identifikaciju devojčice sa svojom majkom.

Tu identifikaciju ćete videti kroz razne faze ovih boleština i uticaja koje te gadosti imaju na ovu porodicu. Teško mi je da ne bacim spoiler na ovu temu ali kada budete ovo gledali, nipošto ne zaboravljajte na to poistovećivanje. Taj aspekt nisam nigde bolje video obrađen nego ovde. Film vam se u ovoj prvoj trećini povremeno može učiniti napornim za gledanje, ali verujte mi, vredi pregurati taj deo. Naravno, kako nam film stiže iz Japana, znate i sami da oni ne mare ni za kakva ograničenja. Videćte gomile stvari koje ne biste videli ni u najsmelijim holivudskim ostvarenjima.

Imamo i neke međuscene sa cirkusom koji se pominje u naslovu i one (pogotovu na kraju) predstavljaju mali Linčovski mind fuck koji naravno oduševljava. Kada se ta prva trećina preživi sa svim svojim gadostima, dolazi shvatanje da je ovo vrhunski film. Ličnost devojčice i ujedno te književnice se razvija u neverovatnom smeru i postoji toliko dobrih detalja da jedva sebe obuzdavam da vam ne otkrijem nešto. Celu njenu personu okružuju skandali, misterije pa i horor ljudske ličnosti. Tu se pojavljuje i jedan lik koji se vezuje za ovu književnicu i iskreno, nisam do samog kraja video neku njegvu veliku ulogu osim da nam se lakše predstavi svo ludilo glavnog lika.

Ona uloga koju je ovaj lik poneo na kraju je nešto zaista neočekivano i brilijantno. Japanci ne bi bili Japanci kada bi vam servirali stoprocentno jasnu priču. Uprkos tome, ovaj film nije konfuzan ali je cela priča neverovatno dobro zamršena. On vas vodi jednim putem gde možete imati mnogo očekivanja i onda shvatite da je u pitanju nešto što vam ne bi palo na pamet u tri života. Baš u tome je snaga ovog filma, što se transformiše iz scene u scenu u dramu, u horor, u psihološki triler, u misteriju i to radi na spektakularno dobar način. Na kraju nam film nudi nešto što je genijalno šokantan kraj, nešto što je neočekivana završnica i rešenje misterije za koju nismo znali ni da postoji. Jednostavno, danas je teško skriti nešto od iskusnog gledaoca. Ovaj pristup je nešto genijalno.

Donekle me je taj kraj podsetio na Audition koji što pre moram reprizirati jer sam sve sigurniji da je taj film mnogo bolji od onog kakvim sam ga predstavio. Ako možete da istrpite par udaraca u stomak, ako volite psihološki hororični triler, ovo nikako ne smete propustiti. Ovo je jedinstveni "mind trip", ovo je jedinstvena priča koja se ne zaboravlja, ovo je prvoklasni šok koji će vam se urezati duboko u pamćenje.

Kuća koja je korišćena u filmu je prava. Režiser je od vlasnika tražio dozvolu da snima film u njoj. Prvi film Miyazaki Masumi posle deset godina pauze.

Razotkrivanje...

Moja ocena: 8/10