понедељак, 16. јул 2012.

Land of the Dead (2005)

Režija: George A. Romero
Glumci: John Leguizamo, Asia Argento, Simon Baker ...

Zombiji su prekrili svet i poslednji preživeli žive u ograđenom gradu kako bi se zaštitili.

Veliki Džordž Romero se vraća sa još jednim zombi filmom. S obzirom na to koliko mi je Diary of The Dead bio slab, od ovog filma nisam očekivao Bog zna šta. Ono što sam dobio je koliko toliko zadovoljavajuće. Svet je već debelo zahvatila zaraza tako da je zombija sve više.

Odmah da kažem zbog fanova 28 Days/Weeks later, zombiji su spori jer se Romero drži onog starog recepta koji mu je doneo slavu. Iskreno, mogao je da promeni taj stav, sigurno bi ovaj film bio značajno dinamičniji. Ovako, više imamo kritiku društvenog sistema nego neki napet horor film. Čini mi se da Romero ne ume da nam ponudi nešto više od onog što je i do sada nudio. Već smo videli i tu kritiku društva, već smo videli da smo mi veći zombiji od samih zombija... daj nam nešto drugo.

Za razliku od Diary of The Dead, ovde imamo znatno bolju glumačku ekipu u kojoj ćete pronaći i velikog Denisa Hopera kao i Sajmona Bejkera i Džona Leguizamoa. E sada, pošto nam svaki zombi film servira poneku novinu vezanu za same zombije, ovde imamo jednog koji je počeo da misli. E sada, nemojte misliti da će on nešto epohalno da učini ali opet, nemamo standardnog proždrljivca već nekog ko uči da razmišlja. Taj njegov mentalni razvoj uviđaju i drugi zombiji pra kreću da ga prate.

Opet, to je fina ideja ali nekako, čini mi se da se i ona izbubila u Romerovom pokušaju da napravi dramu i već pomenutu kritiku društva. To se najbolje vidi na samom kraju filma gde nam on plasira jednu drugačiju ideju od svih koje smo do sada videli, ali koja se opet svodi na isto.

Prvi film iz Living Dead serijala koji ima digitalne efekte. Romero je bio oduševljen filmom Shaun of The Dead i zahtevao je da se glavna dva glumca pojave u ovom filmu što se na kraju i desilo. Pre nego što je film dobio ovaj naziv, u opticaju su bili "Dead City," "Dead Reckoning," "Twilight of the Dead," i "Night of the Living Dead: Dead Reckoning."

Završnica