четвртак, 17. новембар 2011.

Halloween (1978)

Kod nas nazvan: Noć Veštica
Režija: John Carpenter
Glumci: Donald Pleasence, Jamie Lee Curtis, Tony Moran...

Psihopata koji je smešten u ludnicu još kao dete beži i potom proganja srednjoškolku dok njegov doktor juri za njim.

Svi prestižni sajtovi, časopisi posvećeni filmu, svi poznavaoci filma kada govore o najboljim horor filmovima, ovaj je uvek u samom vrhu. Znam da će neki reći da ovo uopšte nije strašan film ili šta već. Naravno, druga vremena su bila kada se ovaj film pojavio tako da stare horore ne treba da cenite po tome koliko su strašni. Ono što ovaj film ima i što ga izdvaja u taj sam vrh horor filmova, to je atmosfera.

Scene u kojima ili vidite ili očekujete ubicu da je uvek tu negde su zaista fenomenalne. Naravno sve je to začinila i sjajna muzika. Sam početak sa malim Majklom Majersom je zaista dobar i vrhunski bolestan i sigurno spada u moje omiljene scene kada su horor filmovi u pitanju. Posle se ceo film svodi na te već pomenute sjajne i napete scene proganjanja. One su takve bez obzira da li je dan ili noć tako da to dovoljno govori o njihovom kvalitetu. Naravno, te scene ne bi imale takav kvalitet da devojka koju Majers proganja nije takva da strahujete za nju.

Za taj lik zadužena je sjajna Džejmi Li Kertis. Rimejk ovog filma je u tom segmentu napravio neoprostivu grešku ali o tom filmu nešto kasnije. Što se tiče ostalih glumaca, treba pomenuti i pojavu Donalda Plezensa. Još jedna stvar zbog koje filmu ne treba suditi po današnjim standardima je sam kraj. Znate one varijante kada ubica ustaje bez obzira koliko god ga vi ubijali. Ali ovo je prvi film koji je pružio te fazone pa zamislite onda kako je to izgledalo publici tada. U svakom slučaju, uticaj koji je ovaj film imao i ima na kinematografiju je neizmeran i svi iskreni fanovi horora jednostavno moraju da ga pogledaju.

Film je sniman u proleće tako da je filmska ekipa kupila dekorativno lišće i iskoristila ga za jesenji pejzaž. Da bi se novac uštedeo to lišće je sakupljano i ponovo korišćeno. Ovo je prva pojava na filmu za Džejmi Li Kertis i ona je zaradila $8.000 za ovu ulogu.

Zbog malog budžeta, jedina maska koju su mogli da kupe je maska Vilijama Šetnera koji glumi kapetana Kirka u Star Trek serijalu. Tu masku su obojili, "pokvarili" frizuru, promenili oblik očiju i dobijena je već dobro poznata zastrašujuća maska. Šetner je izjavio kako je počastvovan ovim. Posle prvog dana snimanja, Džejmi Li Kertis je bila toliko nezadovoljna svojom glumom da je mislila da će dobiti otkaz. Kada joj je telefon zazvonio to veče i kada je čula Karpentera sa druge strane, umesto onog što je očekivala dobila je pohvale.

"Rađanje" Majkla Majersa.

Moja ocena: 8/10

Drugo Mišljenje: Halloween (1978)