среда, 19. октобар 2011.

Phenomena (1985)

Režija: Dario Argento
Glumci: Jennifer Connelly, Donald Pleasence, Daria Nicolodi...

Mlada devojka, sa neverovatnom sposobnošću da komunicira sa insektima, prebačena je u ekskluzivnu Švajcarsku školu, gde sa svojim neobičnim talentom dolazi u mogućnost da reši seriju ubistava.

Ovo je peti Argentov film koji gledam i peti njegov film koji je odličan. Naravno, kao i svaki, drugačiji je od prethodnog. Ovaj film otvara misteriozno i nadasve čudno ubistvo. Potom sledi jedan deo filma koji je pomalo spor ali on služi da se gradi lik slatke male Dženifer koju glumi slatka mala Dženifer Koneli. Kao i u filmu [Rec] jednostavno morate biti malo strpljiviji da biste dobili ono što želite. Posle tog sporijeg dela filma kreće bomba. Film polako dolazi u do vrhunca i raspleta.

Verujem da ćete deo misterije rešiti i pre samog kraja, ali to uopšte nije ono što izaziva šok, već ono drugo, što i ne očekujete. Atmosfera je, kao i u svim Argentovim filmovima, fenomenalna. Neretko je u scene ubačena sjajna muzika koja pojačava intenzitet onog što vidimo. Ono što do sada nisam sreo u njegovim filmovima je hevi-metal. E ovde ga imamo, i to numere legendarnih Iron Maiden i Motorhead. Kao što sam već napisao, Argento se nikada ne drži jedne muzičke teme i jednog muzičkog pravca pa i ovde imamo još dobrih melodija.

Što se tiče glume, uz sjajnu Dženifer, Argento već ima oprobanu grupu sporednih glumaca. Ovde se i pojavljuje Donald Plesens (Halloween), koji glumi profesora koji pomaže Dženifer da bolje shvati svoje sposobnosti. Ako iskreno volite horor, ovo ostvarenje će vam sigurno prijati.

Nastavak ovog filma je trebao biti sniman 2001 ali zbog Argentovog ugovora sa Medusa-om je ukinut. Argento kaže da mu je ovaj film najdraži od svih na kojim je radio. Na ideju za ovaj film on je došao kada je čuo da se insekti ponekad služe da bi se rešio slučaj ubistva. Priča koju priča Dženifer o tome kako je njena majka napustila oca je ustvari priča iz Argentovog detinjstva. U snimanju poslednje scene, šimpanza je odgrizla prst Dženifer Koneli. Ona je brzo prevezena u bolnicu i prst je zašiven.

Šokantno otkriće.

Drugo Mišljenje: Phenomena (1985)