среда, 13. јун 2012.

Underworld: Awakening (2012)

Žanr: Akcija | Fantastika | Horor
Režija: Måns Mårlind, Björn Stein
Glumci: Kate Beckinsale, Michael Ealy, India Eisley...

Kada ljudi saznaju za postojanje vampira i lajkana, počinje rat da se istrebe obe vrste. Pripadnica vampira vodi borbu protiv čovečanstva.

Nemam nista protiv ostvarenja koja nazivamo mindless fun-om. Neretko dobijemo nesto sto nas prilično oraspoloži i zabavi. Dobar primer toga je Jeepers Creepers gde mnoge stvari nemaju veze sa vezom ali takav film možete gledati zilion puta. Možda bih tu dodao i druge Transformerse kojima su zaboravili ubaciti priču. A evo kako ja vidim da je stvaran ovaj film. Likovi su odlučili da uzmu franšizu koja je već imala uspeha. Blejd je već bio sahranjen prejadnom trojkom i Veslijem Snajpsom koji izgleda odlazi u zaborav. Zašto onda ne uzeti Underworld?

U trećem delu nismo imali Kejt Bekinsejl (osim u jednoj sceni od nekoliko sekundi), pa zašto je onda ne bi vratili na veliko platno? Ipak je ona obeležila ovu franšizu a i svakako tako prelepa u ovom tesnom kostimu prilično prija oku. Šta onda raditi? Pa hajde da nabacimo efekte, klinci se lože na to. Pazi kako kejt izgleda opako dok hoda u slow motionu a kaput joj leprša na vetru. Hajde da onda natrpamo gomile slow-motiona i gde treba i gde ne treba. Woooow do jaja, zar ne? Gledaj kako Kejt stoji i gleda u kameru u slow-motionu. Pazi ovog pandura sto čita dosije u slow-motionu. Uuu a tek što se ovaj bata zamislio u slow-motionu.

Hajde da onda ubacimo gomilu akrobacija. Što da Kejt bezveze dotrči do ovog Lajkana i nabode ga kada može da optrči oko sobe, odrazi se nogom od zida, uštopa guzom plafon, uradi trostruki kolut unazad u vadzuhu i zabode lika kopljem u kičmu. Wooow, hajde sada to da ponovimo zilion puta. Šta ćemo dalje? Pa šta znam, hajde da ubacimo srcelomke, ljudi vole to. Znači svakom liku koji izgovori i jednu rečenicu u filmu ubacićemo neku patetičnu priču ili će mu se dogoditi neka teška patetika. Wow, opaka ideja. A šta ćemo za likove? Ubacićemo uz kejt neku slatku malu devojčicu, ljudi su bolećivi na decu. Ubacićemo nekog Džastin Timberlejk lika da glumi facu tipa Bata Živojinović a ostale ćemo već pokupiti usput.

A šta ćemo za priču? Ma smislićemo usput. Lupićemo na početku priču kako je u pitanju neka sudbonosna borba za opstanak vrste a od toga naravno neće biti ništa. Ljudi će već pasti na tu foru. A šta ćemo sa onima koji razmišljaju? Ko njih zarezuje uopšte? Ovi drugi donose zaradu!

Prvi Underworld film u kom se ne pojavljuju Bill Nighy, Michael Sheen i Brian Steele. Detektiv Sebastijan vozi Volvo sa švedskim tablicama.

Gejmerske borbe uz gomilu efekata. Osim estetske, nikakvu drugu vrednost nemaju.