понедељак, 1. август 2011.

Cloverfield (2008)

Žanr: Horor | Misterija | Naučna Fantastika
Režija: Matt Reeves
Glumci: Mike Vogel, Jessica Lucas, Lizzy Caplan...

Radnja se vrti oko napada ogromnog čudovišta na Nju Jork, posmatrano sa tačke gledišta nekolicine ljudi.

Ovaj film je bio dugo i pompezno najavljivan kao nešto novo i fenomenalno, zato sam jedva čekao da ga pogledam. Posle svega mogu reći da je teško sakriti i oduševljenje i razočaranje njime. Malo o priči: Ekipica se skupila na nekoj proslavi pri čemu je sve snimano od strane nekog od glumaca u filmu (ceo film je takav). Posle malo podužeg uvoda koji je napravljen čisto da se dobije kakav takav utisak o likovima, čuju se eksplozije. Ljudi izlaze napolje i vidite glavu kipa slobode koji proleće. ODLIČNO.

U tom momentu sam pomislio da će ovaj film biti zaista nešto sjajno. Ali... očigledno je da su takvom kamerom želeli da doprinesu na celoj toj frci i na napetosti. Ali zašto bi napete bile povremene desetominutne scene pretrčavanja ulica, i zašto bi kreten koji nosi kameru uopšte i snimao to. Nemojte pogrešno razumeti, postoje scene koje vape za tom kamerom i koje su malo je reći fenomenalne. Ali scene bez čudovišta i još nekih stresnih situacija su trebale biti snimane normalno. Zar ne bi bio bolji utisak kombinacija normalnog snimka sa snimkom nekog od tih glumaca? Ma neeee, to je zaista tako teško smisliti. Kontaju, uspelo je The Blair Witch Project-u, uspelo je i njima... Kad bi se zezali. Cloverfield je svetlosnu godinu iza pomenutog TBWP-a.

Ako treba da trpim desetominutno trešenje kamere da bih video na par sekundi ili čak (o Bože) minut čudovišta i to prilično nejasno (osim u samoj Naj sceni) čemu sve to... Respect za neke od scena, recimo scena u tunelu gde zamislite čuda svi trče a iza njih se pojavljuju... otkrijte sami :) , ili scenice gde možete videti to ogromno zverinje, tj njen deo. (Rep koji se nadvija iznad mosta...priceless).

Postoji nekoliko skrivenih scena i skrivenih stvari koje ću vam sada reći jer nema teorije da ih primetite. Na delu filma gde se vide snimci od pre nesreće, dok se naš glavni junak i njegova devojka voze na ringišpilu, u pozadini se vidi nešto kako upada u okean. To nešto bi, po scenaristima, trebalo da je probudilo Clovera, tj. to čudovište. A posle cast-a (ili slova kako kod nas vole reći) na kraju filma se čuje da naš glavni junak kaže još nešto. E to nešto kada se pusti u nazad je opasan spoiler i postaviću ga dole u komentarima. Kako intelgentno od strane filmotvoraca, sad će neko zaludan da snimi taj zvuk i pusti ga unazad. Tako se diže rejting prosečnog filma a budale ubede da film ima tako neprejebive fore, skrivajući da ne umeju ni običan film da naprave kako valja. Iako je film generalno loš, vredi ga pogledati zbog ovih nekoliko scena, sigurno ih do sada niste videli u nekom od drugih filmova.

Sigurno ste pomislili kako je sjajan poster za ovaj film. Slažem se. Ali ako ste mislili da su sami došli na ovu ideju, vratite se par postova u nazad i pogledajte poster za Escape From New York i videćete šta ih je inspirisalo.

Snimatelj i Clover, oči u oči.

Moja ocena: 4/10

Drugo Mišljenje: Cloverfield (2008)