петак, 28. октобар 2011.

Pandorum (2009)

Žanr: Akcija | Horor | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Christian Alvart
Glumci: Dennis Quaid, Ben Foster, Cam Gigandet...

Dva člana posade svemirskog broda se bude i ne sećaju se niti svoje misije niti identiteta.

Braćo i sestre, mogu vam reći da sam posle dužeg vremena uživao u naučnoj fantastici. Ono što je meni najbolje, uz to što je naučna fantastika, ovo je i horor. Ta dva lika koja se bude iz hipersna tumače Denis Kvejd, po meni, u mlađim danima, najbolja faca Holivuda, i Ben Foster. Dok polako otkrivaju šta se dešava i zašto su tu, jedan od njih naleće na neželjene likove na brodu.

Sada ću da na najslikovitiji način predstavim snagu ovog filma. Većina vas je verovatno gledala sjajni The Descent, film u kom se devojke zaglavljuju u neku pećinu i postaju lovina nekim golumolikim zverima. Van toga, priče u tom filmu gotovo i nema. Ovde imamo situaciju gde postoje ti opasni likovi, ali priča koja prati brod, misiju, Pandorum, ona je zaista sjajna i bez jedne jedine rupe u sebi. Zaista majstorski izvedeno tako da do samog kraja niste sigurni šta se tačno desilo. Atmosfera je kombinacija one u Alien filmovima i u pomenutom Descentu što je i više nego odlično.

Pojava neprijateljski nastrojenih likova je fenomenalna. Prvi od njih kada se pojavi, kreće se brzo, kao životinja koja lovi a kamera je prati od pozadi snimajući joj leđa i vrh glave... neprocenjivo. Ti likovi se pojavljuju tačno onoliko koliko i treba što je još jedan pun pogodak. Uz sve to, gluma je sasvim dobra. Tu naravno dominira Denis Kvejd. Film generalno nema nekih slabosti a samim tim ni razloga da ga propustite.

Ben Foster je insistirao da pojede pravog insekta umesto veštačkog ili mrtvog. Ovaj film je trebao biti prvi u trilogiji ali pošto nije dobro prošao finansijski, teško da će nastavci biti snimljeni.

Šunjanje kroz neprijatelje.

Drugo Mišljenje: Pandorum (2009)