четвртак, 29. децембар 2011.

Friday the 13th (2009)

Kod nas nazvan: Petak Trinaesti
Režija: Marcus Nispel
Glumci: Jared Padalecki, Amanda Righetti, Derek Mears...

Grupa tinejdžera idu na izlet blizu Crystal Lake kampa. Ubrzo sreću Jason Voorheesa i upoznaju njegove smrtonosne namere.

Pre par postova sam komentarisao glupave likove u Final Destination 3 filmu. Ti likovi kada se uporede sa ovim budalama koje se pojavljuju ovde deluju kao teen verzije Tesle, Ajnštajna, Bobija Fišera, Pekića i sličnih intelektualnih veličina. Jedina budala veća od njih je onaj ko ih je zamislio takve. Ok jedno dvoje glupana i nisu tako strašni. Obično budu prvi smaknuti pa i ne razmišljamo ovde o njima. Kakvi su ti likovi ovde, krvoločni Džejson mi je bio najveći pozitivac.

Ceo film sam navijao da se on pojavi i iskasapi ove iritantne budale. Tu ću pomenuti jed(i)nu pozitivnu stvar. Sve Džejsonove pojave u kojim ubije nekog su sjajne. Ne samo što te scene dobro izgledaju već vam lakne što neku od budala više nećete gledati. Na samom uvodu u film imamo scenu koja se u starim filmovima pominjala kao legenda, gde Džejson gleda kako mu neko obezglavljuje majku. Nečim o čemu se priča zadnjih tridesetak godina hteli su da nas šokiraju. Film otvara jedna ekipa glumaca koja i nije tako loša ali su tu da se Džejson predstavi publici i malo zagreje pre nego što dođu oni glavni.

Naravno tu su odmah sevnuli i goli sisići koji su prilično loš rezultat estetskog zahtvata. Naravno, pravilo u hororima koje važi zadnjih barem desetak godina je potpuno ispoštovano. Gole grudi u hororima jednostavno prizivaju smrt. Neću dalje. Film je predvidiv, "glumci" očajni, njihovi likovi još gori, priča trula. Ako se odlučite pogledati, ispremotavajte na Džejsonove pojave, čisto da vidite malo brutalnosti i onda pogledajte neki dobar film.

Naslov filma se pojavljuje tek posle 25 minuta. Režiseru Markusu Nispelu ovo je druga obrada nekog kultnog horor filma. Prva je bila The Texas Chainsaw Massacre.

Džejson seckati...

Moja ocena: 3/10