A Nightmare on Elm Street (2010)

Kod nas nazvan: Strava U Ulici Brestova
Žanr: Horor | Misterija | Triler
Režija: Samuel Bayer
Glumci: Jackie Earle Haley, Rooney Mara, Kyle Gallner...

Fredi Kruger, serijski ubica, pohodi ljude u snovima i ubija ih svojom rukavicom sa sečivima što rezultuje smrću i na javi.

Generalno sam protiv rimejkova nečeg što je bilo dobro. Uglavnom se napravi nešto što je lepo za oko a ništa ne vredi. Retki su slučajevi kada obrade budu zaista dobre. Za ovaj film nikako ne mogu reći da je loš, ali ne znam da li sam u skorije vreme video nepotrebniju obradu. Svaka bogovetna ključna scena iz sjajnog originala je iskopirana i ubačena ovde.

Čak i jedna od mojih omiljenih horor scena gde se zid nadvija nad devojkom koja spava je ubačena, ali naravno pošto smo sada u dvadeset prvom veku, efekti su kao neuporedivo bolji. Iskreno, ta scena je ovde čisto preterivanje. U principu ovaj film nije doneo ama baš ništa novo. Kao da su uzeli original, malo ga našminkali, zakitili ga kojom scenom više sa Fredijem, objasnili detaljno njegov istorijat i to je to. Zbog svega toga imam utisak da gledam nezanimljivu verziju originala.

Što se tiče glume, Jackie Earle Haley je veoma dobar kao Fredi Kruger, a i klinci koji glume njegove žrtve uopšte nisu loši tako da tu nemam nekih zamerki. Ako niste gledali original, preskočite ovo ostvarenje i bacite se na originalni klasik. Ako ste pak gledali taj original, pogledajte i ovo mada vam neće doneti ništa što već niste videli.

Originalno, radnja ovog filma je trebala biti smeštena pre prvog dela originala ali se odustalo od te ideje. Ovo je prvi film gde Fredija Krugera ne grumi Robert Englund. Jackie Earle Haley je improvizovao mnoge rečenice koje izgovara. Od Ves Krejvena nisu zahtevali prava da snime rimejk. On sam je bio protiv njegovog snimanja. Fredijeve rukavice su bile najčuvanija stvar na setu.

Prilikom snimanja ranijih filmova o Fredi Krugeru, rukavice su bile masovno kradene. Školski odbor je prihvatio da se scene filma snimaju u školi ali pod uslovom da tu ne bude ubistava. Fredijev džemper je ištrikala Džudi Grem, koja je ištrikala isti džemper i za originalni film. U filmu, Fredi govori da ljudski mozak funkcioniše još sedam minuta nakon smrti. To je tačno. Za svoju scenu koja otvara film, da bi bolje ušao u ulogu, Kelan Luc nije spavao nekoliko dana.

Bekstvo od Fredija u kom se pod hodnika pretvara u krv.

Moja ocena: 6/10