Za recenzije filmova svih žanrova i recenzije filmovanih knjiga posetite
http://filmskihitovi.blogspot.com/

Obaveštenje

Obaveštenje: Budite slobodni da preporučite neki dobar horor, bez obzira na zemlju porekla i godinu kada je snimljen. Ako prvi put posećujete ovu stranicu, zamolio bih vas da odete na blog filmskihitovi (link iznad) i pročitate Važno Obaveštenje u sekciji Obaveštenja.

недеља, 8. јануар 2012.

Doom (2005)


Žanr: Akcija | Avantura | Horor | Triler | Naučna Fantastika
Režija: Andrzej Bartkowiak
Glumci: Karl Urban, Rosamund Pike, Dwayne Johnson...

Priča:
Svemirski marinci su poslati da istraže čudne događaje u istraživačkom postrojenju na Marsu. Ubrzo padaju u nemilost genetski poboljšanih stvorenja kojim je ubijanje primarna svrha.

Moj osvrt:
Spadam u stare gejmere tako da sam ovaj film iščekivao sa nestrpljenjem. Iako je za mene prvi Quake predstavljao vrhunski jezivo okruženje, sam Doom nije mnogo zaostajao. Zbog same činjenice da je ovo pravljeno po igri nisam očekivao Bog zna šta, ali nisam očekivao ni ovakav promašaj. Priča u FPS (First Person Shooter - Pucačina iz prvog lica) igricama je nešto što se smisli za par minuta i čisto je tu da popuni praznine između momenata totalne koljačine. Priča u ovom filmu je još gora nego u igri. 


Ovoliku neoriginalnost, ovakvu gomilu nabacanih stvari i ovako nezanimljivu priču nisam mogao očekivati ni u svojim najpesimističnijim danima. Zbog tako glupave priče sve se svodi na to da čekate da se pojave ta stvorenja i da počne neka napeta akcija. Kada se pojave ta čuda, nisu naročito impresivna. Zbog očajne karakterizacije likova ne marite ni za jednog od njih tako da scene u kojim čekate te zveri ionako neupečatljivog izgleda, gube svoju napetost. Jedina zverka koja mi je skroz ok je jedna koja se pojavljuje u ovoj Naj sceni, ali to je verovatno slučaj jer se jedina razlikuje u moru drugih. 


Što se tiče glume pomenuću samo troje glavnih. Karl Urban jedini opravdava zanimanje. Nije naročito sjajan ali je sasvim ok. Dvejn Džonson za vreme ovog filma još nije skontao da je izašao iz ringa i svi njegovi govori su takvi da na kraju očekujem da iz sve snage počne da viče "If you smell what The Rock is cooking", što mu je bila krilatica iz rvačkih (kečerskih) dana. Rozamund Pajk nosi titulu za jedne od najgorih reakcija u istoriji kinematografije. Šta god da se desi ona je u fazonu devojčeta koje je videlo dobar auto i to izgleda otprilike ovako: "Vau vidi ovo strašno čudovište", "Vau u životnoj smo opasnosti","Vau sad je scena u kojoj ću ja da vrisnem", "Vau bato, iskrvarićeš na smrt"... 


Šta mi je u svemu pozitivno? Film, iako ide po samoj ivici, nije uspeo biti dosadan. Druga dobra stvar mi je ova sjajna Naj scena koja odaje poštovanje igrici i izgleda kao scena iz nje. Sve u svemu očekivao sam mnogo više, tako da kao i Max Payne, ovo ostvarenje iako je imalo dobru podlogu u sjajnoj igri, jedva je nešto uspelo da nam prikaže od te atmosfere.

Zanimljivosti:
Dvejn Džonson glumi jednog od glavnih likova iz igrice. Inače njemu je ponuđena uloga Grima ali je on odbio zato što mu je ova bila zanimljivija. Scena sa nuklearnom eksplozijom u postrojenju na Marsu je snimljena ali nije prikazana na filmu. Neke scene su izbačene zbog velike količine nasilja (buuuuuuuu). Scena koja izgleda kao FPS igra je snimana 14 dana. Za potrebe filma napravljena su dva BFG-a (big fucking gun) i oba su ostala u vlasništvu Dvejn Džonsona.

Naj scena:


FPS

Moja ocena: 5/10

1 коментар:

  1. Анониман7. јул 2012. 06:43

    Mnogo mi se svidja film uvek sam voleo ove horor pucacine volim i da igram doom i dead space.Film je super po meni..A da i ovde glumi onaj sto je bio u kecerima kako li se zvase? aaaa da Rock se zvao :)!!

    ОдговориИзбриши