уторак, 13. децембар 2011.

Braindead (1992)

Alternativni Naziv: Dead Alive
Žanr: Komedija | Horor
Režija: Peter Jackson
Glumci: Timothy Balme, Diana Peñalver, Elizabeth Moody...

Radnja se vrti oko čudnog mladića po imenu Lionel. Njegovu majku je ujeo Sumatranski pacovmajmun (ratmonkey ne može bolje da se prevede). Ubrzo, ona se razboli i umre, potom se vraća iz mrtvih ubijajući i proždirući pse, medicinske sestre, prijatelje i susede.

Ovaj film je delo čuvenog Petera Jacksona koji nam je podario čuvenu The Lord Of The Rings trilogiju. Prvi utisak mi je da ga je za ovo inspirisao čuveni Evil Dead pošto je pravljen na sličan fazon. Ovo je bez konkurencije film sa najviše krvi, kasapljenja, sečenja, otkidanja delova tela. Sve se to dešava na najblesaviji mogući način. U jednoj sceni lik koristi i kosilicu za travu i njome uspeva da se reši gomile zombija.

Film je prepun blesavih stvari. Meni dve najdraže, sveštenik koji se u maniru Čak Norisa obračunava sa zombijima uz slogan I Kick Ass For The Lord, i duel glavnog lika sa zombi bebom koju udara od metalne stubove i zemlju. E sada zamislite kako to izgleda. Film vam generalno ne da momente predaha. Osim malo sporijeg početka, ispunjen je konstantnom akcijom i konstantim ludačkim fazonima. Film trenutno ima 7.6 na imdb-u što ga čini jednim od najboljih horora koje možete pogledati. Što se tiče te horor strane, nećete se prepasti ni u jednoj sceni, ali to i nije bio cilj ovog filma.

Čitao sam i neke negativne kritike i shvatam te ljude koji nisu baš fanovi ovakvih ostvarenja. Ni ja iskreno nisam fan ni Evil Dead-a ni ovog filma ali niti mogu, niti hoću da osporim njihov kvalitet kao i uticaj koji imaju u svetu filma.

Tokom scene sa kosilicom ispumpavano je oko pet galona veštačke krvi u sekundi. U Švedskoj i verovatno još nekim zemljama, ako iznajmite ovaj film dobićete i kese za povraćanje uz njega. 300 litara veštačke krvi je iskorišteno za poslednju scenu u filmu i po tome ovo je film sa najviše krvi ikada. Originalni Džeksonov scenario u toku snimanja nije doživeo ni jednu promenu.

Lionel vs. zombi beba.

Drugo Mišljenje: Braindead (1992)