Za recenzije filmova svih žanrova i recenzije filmovanih knjiga posetite
http://filmskihitovi.blogspot.com/

Obaveštenje

Obaveštenje: Budite slobodni da preporučite neki dobar horor, bez obzira na zemlju porekla i godinu kada je snimljen. Ako prvi put posećujete ovu stranicu, zamolio bih vas da odete na blog filmskihitovi (link iznad) i pročitate Važno Obaveštenje u sekciji Obaveštenja.

субота, 5. новембар 2011.

Antichrist (2009)


Kod nas nazvan: Antihrist
Žanr: Drama | Horor
Režija: Lars von Trier
Glumci: Willem Dafoe, Charlotte Gainsbourg, Storm Acheche Sahlstrøm...

Priča:
Par koji je u žalosti vraća se u kolibu u šumi u nadi da će oporaviti svoja slomljena srca i brak koji je u problemima. Ali priroda uzima sve pod svoje i stvari postaju sve gore.

Moj osvrt:
Pre svega jedno upozorenje. Film otvara scena koja je prolog. U pitanju je slow motion scena vođenja ljubavi. U njoj, u jednom momentu, na ekranu su sevnuli polni organi, tako da ovo nije film za one ispod 18 godina. 


U filmu se pojavljuju samo troje glumaca. Tih troje likova su bračni par i njihov sin. Ima i još likova ali oni se ne vide. U jednoj sceni kada bračni par putuje vozom, kroz prozor se snima šuma. Tu će vam se učiniti da se nešto na blic pojavilo. Pošto sam film gledao na računaru i tu scenu pomerao frejm po frejm, prilažem vam sličicu šta se to zapravo videlo. 


Film je prepun simbolike. Manje više svaka scena nosi neku. Scene idu od estetski savršenih preko mističnih do jezivih i šokantnih. Posle filma sam dugo razmišljao i malo googlao i pronašao manje više sve odgovore osim na dve stvari. Nejasna mi je poslednja scena kao i ključno pitanje...ko je zapravo ovde Antihrist? Pronašao sam verzije gde se to tvrdi za sva tri lika u filmu. Voleo bih da pogledate ovo ostvarenje kako bi otvorili diskusiju o simbolici. 


Pogledajte, podelite sa mnom vaše utiske, ja ću podeliti sa vama šta sam shvatio pa ćemo naći odgovore.

Zanimljivosti:
Priča je podeljena u četiri poglavlja, Žalost, Bol, Očaj i Tri Prosjaka. Najavljena je video igra po ovom filmu a radnja igre će se nastaviti na film. Lars Fon Trir je 2007 objavio da pati od depresije i da Antihrist, koji je trebao biti njegov poslednji film, možda neće biti i snimljen. Scenario je pisao u post depresivnom periodu. On je izjavio da se trudio maksimalno da napravi horor film ali da nikako nije uspeo u tome.

Naj scena:


Prolog

Moja ocena: 6/10

4 коментара:

  1. Film mi je bio ok,iako su mi ostale neke nejasne stvari.

    ОдговориИзбриши
  2. Iskreno,kada sam procitao naslov filma Antichrist ocekivao sam mnogo bolji film.IMA DOSTA NEJASNIH STVARI U OVOM FILMU,a i nerazumem zasto se film tako zove ANTICHRIST. KO je ustvari Antichrist.jel ona zena mozda?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Što se tiče imena, i ja sam zbog njega imao većih očekivanja. Postoje teorije po kojim svako od tri lika (muškarac, žena, dete) mogu biti antihrist i to je ono što i mene zbunjuje. Takođe me zbunjuje i poslednja scena sa ljudima koji se penju uz ono brdo. Evo nekih mojih razmišljanja koja će možda otkloniti neke nejasnoće. Imamo scenu gde liku iz penisa ide krv, to mi deluje kao neko izjednačavanje muškarca i žene (naravno zna se na šta tu mislim). Takođe za klitoris se tvrdi da je to zakržljali penis pa imamo scenu gde žena seče sebi klitoris. To može da se shvati kao nega rezignacija prema muškarcima. Film ima dosta aluzija na Adama i Evu. Ako se ne varam, koliba gde su odseli se zove Eden. E sada znamo da je Eva zgrešila pa sad se ovde može povući paralela jer se vidi da je majka videla kako dete ispada kroz prozor. Što se tiče pojava životinja, postoje sazvežđa na osnovu kojih je zaključeno šta one predstavljaju (ovo sam pročitao) jelen-tugu,lisica-bol, gavran-očaj. U filmu ih nazivaju i "tri prosjaka". Naravno ovo ništa ne objašnjava ko je tu antihrist ali možda otkloni neke nejasnoće. Voleo bih da svi koji pogledaju ovaj film podele svoja razmišljanja pa možda i otkrijemo na kraju ono što nas zanima.

      Избриши
  3. Ovo je jednostavno Lars von Trier....genijalac...Mozda bi najbolji savet za razumevanje ovog remek dela bilo da se pogledaju i ostali njegovi filmovi....

    ОдговориИзбриши