Za recenzije filmova svih žanrova i recenzije filmovanih knjiga posetite
http://filmskihitovi.blogspot.com/

Obaveštenje

Obaveštenje: Budite slobodni da preporučite neki dobar horor, bez obzira na zemlju porekla i godinu kada je snimljen. Ako prvi put posećujete ovu stranicu, zamolio bih vas da odete na blog filmskihitovi (link iznad) i pročitate Važno Obaveštenje u sekciji Obaveštenja.

недеља, 1. јул 2012.

The Happening (2008)


Žanr: Naučna Fantastika | Triler | Horor
Režija: M. Night Shyamalan
Glumci: Mark Wahlberg, Zooey Deschanel, John Leguizamo...

Priča:
Čudni i užasni događaji počinju da se dešavaju. Ljudi počinju masovno da izvršavaju samoubistva. Profesor i njegova žena čine sve kako bi preživeli.

Moj osvrt:
Braćo i sestre, kada sam objašnjavao ocene, rekao sam da i ne tako dobar film sa opakom idejom može da dobije solidnu ocenu. The Happening svakako nije filmčina, on takođe ima nekoliko ozbiljnih propusta, ali su za mene oni potpuno nebitni pred ovako ludom idejom. Upravo zbog odličnih ideja poštujem Šamalana. Sixt Sense, Unbreakable, Village filmčine, Signs, Devil odlične stvari. A sve su došle iz njegove glave. 


Početak The Happening-a me je zabezeknuo. Prva scena predstavlja odličan šok i sjajan uvod u film. Pošto su se svi svojski trudili da ispljuju film, verujem da ste se načitali mana o njemu. Ja ću izneti samo nekoliko stvari koje su meni bile bezvezne. Kraj mi je malo slabašan. Nemam problem sa žestoko nerealnim stvarima, ali sam kraj je dao drugu dimenziju svemu. Glavni protivnik ljudi je bio neko kome je glavni protivudar bio zapravo odbrambeni mehanizam. Ovakvim krajem su mu darovali svest a to mi je prihvatljivo samo za mnogo stare filmove gde su zbog ljuskog neznanja mogućnosti za lupetanje bile beskonačne. 


Druga stvar koja mi je smetala su povremene reakcije likova, recimo kada lik preslatke Zoi Dešanel okleva da se javi na telfeon, ili kada glavni lik priča sa biljkom. To je izgledalo baš trulo. Sve ostalo mi je delovalo veoma dobro. Pre svega taj početni šok kada kreće serija samoubistava. Skoro sve te scene su zastražujuće i šokantne. Sledeća stvar koja mi se dopala je izbor glavne opasnosti, iako film zbog toga ima onu glupavu poruku da treba da se bolje odnosimo prema bližnjem svom (čitaj okolini). Bez obzira na to, ta ideja baš tera na razmišljanje jer se uloge odjednom menjaju. 


Film je zanimljiv celom dužinom, konstantno se oseća pretnja i opasnost što je veliki plus i uprkos svim negativnim komentarima, sa zadovoljstvom sam ga pogledao.

Zanimljivosti:
Snimano je redosledom kojim i teče radnja u filmu. Odgovor na Džulijanovo matematičko pitanje je $10,737,418.23. Od 9 likova kojima se znaju imena, 7 imena likova počinje slovom J. Prvi Šamalanov film u kom se on fizički ne pojavljuje. Iz filma su isečene brojne šokantne scene.

Naj scene:


Šokantna samoubistva

Moja ocena: 7/10

Нема коментара:

Постави коментар