Za recenzije filmova svih žanrova i recenzije filmovanih knjiga posetite
http://filmskihitovi.blogspot.com/

Obaveštenje

Obaveštenje: Budite slobodni da preporučite neki dobar horor, bez obzira na zemlju porekla i godinu kada je snimljen. Ako prvi put posećujete ovu stranicu, zamolio bih vas da odete na blog filmskihitovi (link iznad) i pročitate Važno Obaveštenje u sekciji Obaveštenja.

субота, 20. август 2011.

Ôdishon (1999)

Alternativni Naziv: Audition
Žanr: Drama | Horor | Misterija | Triler
Režija: Takashi Miike
Glumci: Ryo Ishibashi, Eihi Shiina, Tetsu Sawaki...

Priča:
Udovac pristaje da posmatra devojke na specijalnoj audiciji koju je organizovao njegov prijatelj pod izgovorom snimanja filma a u cilju da mu pomogne da pronađe ženu. Ona koja ga fascinira izgleda kao da nije ono za šta se predstavlja...


Napomena:
Pošto sam pročitao brojne analize ovog filma i uvideo da su mi neke stvari možda promakle, spremam se na njegovo ponovno gledanje tako da budite rezervisani kada je naredni tekst u pitanju.


Moj osvrt:
Kada neko ko je ljubitelj horora vidi da je ocena tog filma na imdb-u 7 ili viša, prosto se upiški od sreće. Onda film koji pogleda bude fenomenalan (The Ring, The Mist, Saw..), ili onakav kakav ga i smatraju na imdb (Descent) ili malo slabiji ([REC]), ali u svakom slučaju zadovolji. Ovaj film ima 7.3 pa sam očekivao vrhunski horor, a pošto dolazi iz Azije, očekivao sam i par prepadajućih scena. Samo jedna rečenica o glumi pre nego što pređem na analizu filma, gluma je sasvim ok. E sada, film ima malo duži uvod, što me nekako podseća na Hičkoka. Kod ovog majstora, dok dođe ovo glavno, on fenomenalno upozna gledaoca sa svim likovima, zabavi sa nekoliko dobrih dijaloga i BAM počinje. Ovo baš i nije toliko Hičkokovski ali je dovoljno dobro bilo da drži pažnju, mada sam ja prilično strpljiv kad su filmovi u pitanju. Posle nekih više od pola sata imamo prvi nagoveštaj šta bi tu moglo da se desi... ali nikako da se desi.

Jedan deo filma, sa finim mozgojebom, podseća na Basic Instinct filmove, gde Šeronka prosto izuva dva lika za koja mislite da ih je teško izuti. Posle mozgojeba sledi jedan san glavnog glumca gde se njemu otkrije cela istina o toj devojci. Šta koji... Taj san ima ekstremno bolesnu scenu koja je ono najbolje što se da videti u filmu. Posle petnaestominutnog sna, dolazi kao ono što smo čekali, a to je užasavajuće razočaravajuće. Kao kada bi vas neko zvao da probate vrhunsku tortu a servirao vam slan šlag. Onda kažu da ovo nije glupo mučenje kao u filmu Saw već je ovo inteligentan film. Ko tako misli, debelo je promašio poentu filma Saw (naravno prvog i trećeg dela najviše). Tu uopšte nije reč o mučenju, tu su psihologija i ideja u prvom planu. Jedna Kramerova rečenica "Most people are so ungrateful to be alive." vredi više od ovog Auditiona, barem hiljadu puta.

Zanimljivost:
Kada je film prikazivan u Roterdamu, mnogi ljudi su napustili salu, a u Švajcarskoj, jedna osoba se onesvestila i trebalo joj je ukazati pomoć. Kontam da je to pre od dosade nego od nekog velikog šoka.

Naj scena:
Deo sna.

Drugo mišljenje: Ôdishon (1999)

Moja ocena: 4/10

2 коментара:

  1. Mozda jedan od ''overrated'' naslova koji iako daje dobar zaplet nikako nije to sto sam ocekivao. Razocaran sam, i pripadam onoj polovini ljudi kojima se film Audicija nije svideo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja nekako imam utisak da sam se prevario posle prvog gledanja pa se spremam na reprizu :)

      Избриши