недеља, 7. август 2011.

The Exorcist (1973)

Kod nas nazvan: Isterivač Đavola
Režija: William Friedkin
Glumci: Ellen Burstyn, Max von Sydow, Linda Blair...

Kada tinejdžerka biva posednuta od strane misterioznog entiteta, njena majka traži pomoć od dva sveštenika da pomognu njenoj kćeri.

Ovo je, verujem da već znate, jedan od najčuvenijih horor filmova ikada. The Exorcist je uveo pojam egzorcizma u filmove i inspirisao mnoge filmove, koji ruku na srce, ne mogu da priđu ovom. Devojčica, koju glumi preslatka Linda Bler, biva posednuta. Pošto doktori ne mogu pomoći, njena majka se u očaju obraća svešteniku. Protiv zla, u filmu se bore dva sveštenika, Karas koga glumi Džejson Miler, i Merin, koga glumi Maks Fon Sidou. Ovaj prvi na ivici toga da izgubi veru, drugi, lošeg zdravlja.

Postoji gomila fenomenalnih scena sa posednutom devojčicom. Ako su sada jezive, zamislite kako su ljudi reagovali tada na njih. Film je zbog svog sadržaja imao gomilu problema tada. Izneću neke stvari koje su možda za odsek zanimljivosti, ali ipak, ovo je jedan od najčuvenijih filmova horor žanra, pa mislim da je vredan malo više pisanja. Glumica Elen Burstin je pristala da glumi u filmu pod uslovom da ne mora da izgovori rečenicu iz scenarija "Verujem u đavola". U filmu postoji mnogo scena koje su nazvali "Trepnite i nećete ih videti". Ja sam primetio tek iz drugog gledanja jednu pojavu demonskog lica u kuhinji.

Hrišćanski evangelist, Bili Graham, tvrdio je da je sam demon u filmskim trakama ovog filma. Kada se film pojavio u Britaniji, bio je zabranjen u mnogim gradovima. Međutim, pojavili su se prevoznici i organizovali, kako su oni to nazvali "Exorcist Bus Trips", prevozeći ljude do najbližeg grada gde se film ipak prikazivao. Postoji gomila priča o čudnim stvarima koje su se desile tokom snimanja. Devet ljudi povezanih sa ovim filmom je umrlo. Jednog vikenda, misteriozni požar je uništio ceo set.

Glumci Džek MekGovran i Vasiliki Maliaros, umrli su pre nego što je film prikazan. Zbog nekih verskih sekti koji su tvrdili da film veliča satanu i da devojčica ne sme da glumi u njemu, Lindu Bler su šest meseci posle snimanja čuvali telohranitelji koje je Vorner unajmio. Mislim da je ovo sasvim dovoljno da vas ubedi da pogledate ovaj film ako već niste. A ako ste fan horor filmova, ovo ostvarenje spada u one koje je obavezno pogledati.

Ovo je prvi horor film koji je bio nominovan za oskara.

U moru jezivih scena, meni najjezivija, čuveni spiderwalk.

Drugo mišljenje: The Exorcist (1973)