Twilight Zone: The Movie (1983)

Kod nas nazvan: Zona Sumraka
Žanr: Fantastika | Horor | Naučna Fantastika | Triler
Režija: John Landis, Steven Spielberg, Joe Dante, George Miller
Glumci: Dan Aykroyd, Albert Brooks, Vic Morrow...

U ovom filmu postoje četiri segmenta. Za svaki od njih zadužen je po jedan čuveni režiser koji je dao svoju verziju neke od klasičnih priča iz čuvene Rod Sterlingove serije.

Ako na žalost niste gledali seriju Zona Sumraka, barem ste čuli za nju. Što se mene tiče, to je bio vrhunac originalnosti u to doba. Sećam se recimo jedne serije gde su dva lika u nekom okruženju koje je samo zlato. Pošto su naravno pohlepni oni nose zlata sa sobom koliko mogu da ponesu. Kasnije umiru od gladi ili žeđi, ne sećam se, jer je sve što ih je okruživalo bilo zlato. Na njihova tela kasnije naleću dva lika u čudnom vozilu i potom se ispostavlja da su pokojnici nekako putovali kroz vreme i obreli se u budućnosti u kojoj je zlato potrošni materijal jer su ljudi skontali kako da ga proizvode. Ludilo zar ne. Ili jedna epizoda u kojoj lik sve vreme telefonom priča sa nekom ženom i kada kasnije kreće da je upozna, pronalazi telefon pored statue žene. Hajde sada da se malo bavim ovim filmom. Prolog je ok, dva lika koja se voze usamljenim putem, da ne širim dalje ionako je kratka priča.

Prvi segment je režirao John Landis. Radi se o liku koji je rasista i nacionalista u najgorem mogućem smislu. Sudbina se poigrala s njim na fenomenalan način tako da će se on naći u koži onih koje najviše mrzi. Ne želim dalje da otkrivam, prijatno ćete se iznenaditi. Drugi segment je najsporiji od svih. Za njega je zadužen čuveni Stiven Spilberg. Ovaj segment je poučan. U njemu postoji jedan misteriozni lik koga glumi Sketmen Kroters (The Shining). On ide po staračkim domovima u cilju da promeni stavove starih ljudi na neverovatan način. Treći segment je režirao Džo Dante. Ovo je zaista fenomenalan segment. Prelepa Ketlin Kvinlan glumi ženu koja prolazi kroz neki gradić. Slućajno automobilom obara dečaka sa bicikla. Potom ga vozi kući i tu počinje gomila čudnih stvari. E tu postoji nekoliko ludačkih scena koje će vas definitivno oduševiti. Poslednji segment je možda i jedna od najčuvenijih priča iz serijala Zone Sumraka. To je ona kada čovek misli da vidi nešto na krilu aviona što ima cilj da ih obori. Sećam se tog segmenta koji je ponovo uspeo da me oduševi. Sve u svemu u filmu se pojavljuje nekoliko sasvim solidnih glumaca, na čelu sa, ponavljam još jednom, preleom Ketlin Kvinlan, (Žena je sada u poznim godinama, ali je i dalje prelepa), Džonom Lajtgouvom (Treći Kamen od Sunca) i Sketmen Krotersom, priče su veoma zanimljive, tako da ovaj film svakako treba pogledati. Ja sam zaista uživao uz njega i mogu vam reći da me je ubedio da pogledam originalnu seriju ponovo.

Prvo se razmišljalo o tome da film bude jedna priča, ali su kasnije odustali od te ideje i dali čuvenim režiserima da svaki sa svojom ekipom režira jednu od priča iz serijala.

Pojava čudnog stvorenja na krilu aviona.