понедељак, 7. новембар 2011.

Poltergeist (1982)

Kod nas nazvan: Poltergajst
Režija: Tobe Hooper
Glumci: JoBeth Williams, Heather O'Rourke, Craig T. Nelson...

Porodični dom pohode duhovi...

Ovo je horor koji sam kao klinac gledao nebrojeno puta. Tada sam se oduševljavao njime i sada uzeh da proverim da li će mi film ostaviti isti utisak. Sa oduševljenjem konstatujem da hoće. Film zaista spada u one koje morate pogledati ako ste pravi horor fan i za njega imam samo reči hvale.

Gledao sam već i previše filmova o kućama koje su posednute. Ovde, za razliku od npr. Amitivila, ne morate čekati pola sata da se nešto možda desi. Ovde kada radnja počne, paranormalne stvari se konstantno dešavaju. Priča je odlična, kako film prolazi sve se bolje razvija i objašnjenje zašto se sve to dešava je sjajno. Još jedna stvar oko koje su se potrudili su detalji.

Scene su neretko fenomenalne. Recimo imamo scenu gde devojčica ide ka TV-u dok njeni roditelji spavaju. Kako se ona kreće, u pozadini imamo ogledalo u kom se ona na trenutak pojavi a iza, njena senka se trese na pomalo sablasan način. Što se tiče efekata, za godinu kada je pravljen film, oni su zaista dobri. Inače, ovo ostvarenje je režirao Tob Huper koji je zaslužan za legendarni Texas Chain Saw Massacre.

Ako vam kažem da petnaest godina nisam gledao ovaj film a da do poslednjeg detalja pamtim neke scene iz njega, to vam dovoljno govori o njegovom kvalitetu.

Heder O'Rurk koja igra malu Kerol-En i Dominik Dan koja glumi njenu stariju sestru, sahranjene su na istom groblju. Dominik Dan je zadavio njen dečko iste godine kada je film izašao a Heder O'Rurk je preminula šest godina kasnije. Svetlosni efekti su dobijeni na veoma jednostavan način. Iza akvarijuma sa vodom postavljena je svetlost i talasanjem vode dobijeni su mnogi efekti. Skeleti koji se pojavljuju u bazenu su pravi. DžoBet Vilijams to nije znala jer su pretpostavili da onda ne bi htela snimiti tu scenu.

Sablasno drvo.

Drugo Mišljenje:Poltergeist (1982)