четвртак, 1. децембар 2011.

The Wicker Man (1973)

Režija: Robin Hardy
Glumci: Edward Woodward, Christopher Lee, Diane Cilento...

Policijski narednik je pozvan na ostrvsko selo da istraži slučaj nestale devojke za koju lokalno stanovništvo tvrdi da ne postoji.

Jedno upozorenje, ustvari ne upozorenje već molba. Kada budete gledali ovaj film, pokušajte pronaći rediteljsku verziju. Ona traje oko 100 minuta. Zašto? Zato što je ovo savršen film. Ovo je definitivno jedan od najboljih ne samo horor filmova već uopšte filmova koje sam pogledao.

Za one plašljive reći ću samo da slobodno mogu da se opuste i uživaju, ovde nema nikakvih prestrašivanja. Zašto ovaj film smatraju za horor? Zbog neponovljive atmosfere koja je, nažalost, za današnje horore misaona imenica. Atmosfera je tako sablasna i tako čudna da je to neverovatno. Ako ste gledali Rozmerinu Bebu znate o čemu pričam, samo što je ovde to deset puta izraženije. Policajac dolazi da istraži slučaj nestale devojčice i stanovnici tvrde da ona ne postoji. Ti stanovnici su, braćo i sestre, opasno čudni ludaci.

Naravno ne mislim na ludake tipa porodica u Texas Chain Saw Massacre čiji problem je mentalne prirode. Ovde ljudi nisu zaostali, već su neverovatno čudni. Stvari koje naš narednik sreće ovde su totalno neočekivane i sveukupno za njega predstavljaju šokantno iznenađenje. To je sjajan dodatak na atmosferu filma. Što se tiče glume, Edward Woodward je dobro odradio posao. Uz njega, pojavljuje se i legendarni Christopher Lee, zanosna Britt Ekland a iskreno me je obradovala pojava i prelepe Ingrid Pitt koju sam zavoleo zbog uloge Heidi u Where Eagles Dare.

Dobra stvar je kada je muzika u službi filma. Ovo ostvarenje je nezamislivo bez muzike. Ona zvuči tako dobro, ali u isto vreme neverovatno sablasno. Tekstovi pesama su neretko veoma čudni. Neke od pesama potiču i iz 18 pa i iz 14 veka. Evo jedne stvar vezane za muziku koja je rezultirala savršenom scenom. U sceni gde Willow (Britt Ekland) gola peva pesmu fenomenalnih melodija u svojoj sobi koja je do narednikove, iako je ne vidi, narednik jedva uspeva da se kontroliše.

Zanimljiva stvar, vezana za ovu scenu je što je naš narednik ujedno i sveštenik. Posle ove scene sam pomislio da nema teorije da je nadmaši neka druga, iz prostog razloga što sam pomišljao da je film pomalo predvidiv. Obično se to dešavalo kada sam gledao starija ostvarenja, jer posle mnogo odgledanih filmova na sličnu temu, lako je prokljuviti u stvari. Kako sam se samo prevario braćo i sestre. Završnica filma je takva da sam u neverici, razrogačenih očiju odmahivao glavom. Ovaj film smatram obaveznim za gledanje. Samo se nemojte prevariti i pogledati prvo rimejk sa Nicolas Cageom.

U sceni gde Willow igra gola u sobi koristili su dublerku. Britt Ekland je pristala samo na topless scene.

Ona je te scene i snimila ali kada je napustila set, dublerka je dovedena i snimljene su scene u kojim je Willow potpuno gola. Britt Ekland nije znala za ovo pa je kasnije bila besna na režisera jer je u periodu snimanja bila trudna već nekoliko nedelja. Christopher Lee je pristao da besplatno glumi u ovom filmu. On smatra da mu je ovo bila jedna od najvećih uloga. Većina stanovnika Summerislea su dobili imena po drveću, cveću i biljkama.

The Wicker Man

Moja ocena: 9/10