Za recenzije filmova svih žanrova i recenzije filmovanih knjiga posetite
http://filmskihitovi.blogspot.com/

Obaveštenje

Obaveštenje: Budite slobodni da preporučite neki dobar horor, bez obzira na zemlju porekla i godinu kada je snimljen. Ako prvi put posećujete ovu stranicu, zamolio bih vas da odete na blog filmskihitovi (link iznad) i pročitate Važno Obaveštenje u sekciji Obaveštenja.

субота, 3. септембар 2011.

The Raven (1963)


Žanr: Komedija | Fantastika | Horor
Režija: Roger Corman
Glumci: Vincent Price, Peter Lorre, Boris Karloff...

Priča:
Čarobnjak koji je pretvoren u gavrana obraća se bivšem čarobnjaku za pomoć...

Moj osvrt:
Film nije zasnovan već je inspirisan poemom The Raven (Gavran) Edgara Alana Poa. Inače on pripada istom serijalu filmova koji su inspirisan Poovim delima kao i The Pit and The Pendulum koji sam već predstavio. Pošto me je taj film oduševio, od ovog sam očekivao u najmanju ruku da ostavi sjajan utisak. Već posle nekoliko minuta bio sam razočaran kada sam shvatio da je film uglavnom komedija i fantastika. Elementi horora su svedeni na minimum. Međutim, kako je vreme prolazilo, razočaranje je nestalo i film je postajao sve bolji. Naravno nije ispao ono što sam očekivao ali je bio zabavan i sadržao je više humora od mnogih današnjih nazovi komedija.

Uz fenomenalnog Vinsenta Prajsa, legendarnog Borisa Karlofa (glumio je Frankenštajna u najboljoj verziji tog filma) i Pitera Lorea, ljudi koji su bili vedete tadašnjeg glumišta, pojavljuje se vedeta današnjeg glumišta, golobradi Džek Nikolson. Kada se njima doda i prelepa Hejzel Kort dobije se zaista sjajna ekipa. Sama priča je originalna iako, ponavljam, nema puno veze sa hororom. Scene su prelepe, skoro kao i u The Pit and The Pendulum, ali zbog tog filma, konstantno mi je bio prisutan taj osećaj da ovom fali malo više horor elemenata. Bez obzira na sve, ovo je jedan izuzetno zabavan film. Ne postoji loš momenat u njemu. Pre nego što ga pogledate, spremite se ipak za komediju i fantastiku, pa tek onda mislite o hororu i bićete sigurno zadovoljni.

Zanimljivost:
Piter Lore i Džek Nikolson su dosta menjali svoje rečenice iz scenarija što je nerviralo Karlofa koji je do perfekcije naučio svoj tekst. Inače, Džek Nikolson je govorio oduševljeno o svima koji su učestvovali na snimanju ovog filma osim o gavranu koji je, po Nikolsonovim rečima, leteo na sve strane i kakio po svemu i svima.

Naj scena:
Duel dvojice čarobnjaka uz zanimljive efekte za doba kada je sniman film.

Moja ocena: 6/10

Нема коментара:

Постави коментар