уторак, 19. јун 2012.

Preporučujem

Braćo i sestre, sada ću vam preporučiti sjajne stvari koje ja pratim. Verujem da ću mnoge koji nisu čuli za ove odlične blogove obradovati. Razlog za zadovoljstvo će imati ne samo ljubitelji horora i ne samo ljubitelji filmova već verujem da će svako pronaći ponešto za sebe.

1. Horor Filmovi

Moj favorit. Blog koji sam iščitao više puta i zbog kog sam počeo da radim ovo što radim. Jednostavno, ovaj blog za mene predstavlja bukvar kada je horor u pitanju. Poštovani kolega se potrudio i  trudi se da predstavi horore sa svih meridijana i iz različitih perioda. Uz recenzije filmova ovde možete pronaći i tekstove o legendama horora kao i tekstove o hororu kroz decenije. Recenzije su baš onakve kakve najviše volim, kratke, jasne, neretko duhovite, odlično izneseno mišljenje, ono najbitnije je obuhvaćeno tako da je ovaj blog pun pogodak.

Na ovaj sjajni sajt nabasah sasvim slučajno. Nastao je u skorije vreme ali me je na prvo čitanje oduševio. On sadrži upravo ono što volim, sjajno iznesen stav o filmu koji je pogledan. Recenzija se praktično sastoji iz dva dela. U prvom delu poštovani kolega iznosi radnju filma. Bez obzira na kvalitet ostvarenja o kom piše, čovek uvek uspe da vas zainteresuje za taj film. Potom sledi već pomenuti sjajno iznesen stav uz neretko genijalna zapažanja koja su mi kod nekih filmova promakla  neretko i slatko nasmejala. Uz horor filmove, ovde možete čitati i o filmovima naučne fantastike tako da vam ga toplo preporučujem.

Ne znam da li znate da postoji čovek koji je doktorirao na temu horora. Ne znam da li znate da je on iz Srbije. Treba li vam bolja preporuka od ovoga? Gospodin Dejan Ognjanović se ne bavi samo filmovima svih žanrova, već i knjigama, likovnom umetnošću, režiserima, piscima, festivalima, lokacijama, aktuelnim temama... Čovek koji je objavio nekoliko knjiga, čovek koji je autor brojnih tekstova, bez dlake na jeziku iznosi svoje stavove. Za razliku od prethodna dva bloga, Ognjanović je puno detaljniji tako da za ljude koji to vole, ovaj blog će biti pravi raj.

Još jedna blogger horor legenda. Ovaj genijalni hrvatski blog se bavi horor filmovima, kao i vestima iz sveta horora. Kada je izdržljivost u pitanju, ovaj čovek je apsolutni rekorder. Pored horor klasika i hitova, ovde ćete pronaći gomile filmova za koje verovatno niste čuli, gomile filmova koje zaista treba strpljenja odgledati... Recenzije su napisane lagano, dosta šaljivo i dok ih čitate imaćete utisak da vam neko od ortaka/ortakinja objašnjava svoje viđenje filma. Kao i prethodni, obavezno za posetiti.

Još jedan bloger iz Hrvatske koji se bavi umetnošću horora i naučne fantastike. Pored detaljnih recenzija filmova, ovde ćete naći i recenzije igara, top liste i komentare na sve što ima veze sa sf i hororom. Takođe, poput Ognjanovića, cenjeni kolega je prilično detaljan i ima zanimljiv, prepoznatljiv koncept koji koristi u pisanju tako da i ovaj blog smatram nezaobilaznim.

6. Marijini Slatkiši

Ovo je blog koji ne pratim ali verujte mi na reč, overio sam svaku stvar koja se pojavljuje na njemu. Nema puno veze sa svetom umetnosti ali ima puno veze sa likom koga upravo čitate i njegovom mukom da skine šlauf koji je narastao oko njega. Za ljude koji znaju i/ili žele da kuvaju a i zbog moje lepše polovine, toplo vam preporučujem ovaj blog.

Postoji još jedan sajt na kom su trenutno radovi u toku tako da kada on ponovo bude online, rado ću vam ga predstaviti ovde. Braćo i sestre, ako vi pratite neki blog koji biste mi rado preporučili, ostavite komentar i ukoliko mi se dopadne, rado ću ga dodati na ovu listu.

14 коментара:

1. Videću šta ima na ovom blogu koji si drugi postavio, isto nikad čitao a ovi ostali su klasici :-)

2. Анониман25. јун 2012. 14:40

Jel si pogledao hororfilmovi.rs?
    Skroz super sajt.

1. Ne, iskreno nisam ni znao za njega. Pogledaću čim stignem pa ako mi se svidi rado ću ga preporučiti. Hvala na obaveštenju

2. Taj sajt fino izgleda ali je zato sadržina uglavnom nikakva - bukvalno dve-tri rečenice koje predstavljaju mišljenje o filmu je suviše tanko. Na žalost, autor sajta nije ostavio nikakav kontakt gde mu se mogu dati sugestije, uputiti kritike i pohvale. To je veliki propust, jer je interakcija izmedju čitalaca i autora poželjna.

3. Slažem se da sajt izgleda odlično, ali se slažem i sa tim da recenzije nisu baš bogate. Ali kontam da je to možda zbog neiskustva autora. I moje recenzije sa početka su bile prilično siromašne a neretko i jadne tako da se nadamo da će autor malo više pažnje posvetiti svom mišeljenju a malo manje tome što se dešava u filmu. Kada se to desi, rado ću ga čitati i preporučiti. U svakom slučaju sajt može poslužiti kao fina baza horor filmova.

3. Анониман27. јун 2012. 11:44

Hehe ja sam autor sajta. Hvala na pohvalama za izgled.

Mozete pisati na admin@hororfilmovi.rs ili poslati poruku u fb grupu http://www.facebook.com/hororfilmovi.rs kako vam lakse. Krenulo je sa radom pre mesec dana a i posao (12h-20h najgore radno vreme) mi ne dozvoljava da sredim sve onako kako sam zamislio. Ne stizem ni da ispisem sve sto sam odgledao a imao bih bar jos tri puta onoliko. Forum pravim vec mesec dana i nikako da zavrsim.

Sto se samih recenzija tice, onakve su namerno. Ne zato sto ne umem(o) da sastavim(o) bolje, ne zato sto nas mrzi da pisemo 3 strane A4 formata. Namerno su ostavljene kratke i namerno se baziraju na sadrzaju filma a ne na necijem (mom) utisku o filmu.

Nikada nisam pisao na ovom blogu ali ga citam dugo (i ovaj i onaj drugi nestohoror.blog.rs nisam siguran kako ide) i super tekstove imas i imamo slicna misljenja o dosta filmova. To sto radis, radis odlicno. Vodis blog i iznosis svoje misljenje o filmu. Ja (ili nas par) vodim sajt i nemam cilj da pisem svoje utiske o filmu. Ako si primetio, centralni deo recenzije zauzima sadrzaj filma. To mi je cilj, da predstavim film. Naravno, kroz prvi i poslednji pasus provucem ukratko svoje misljenje.

Cesto mi se desavalo da ne znam sta da gledam. Projurim vecinom blogova ili stranih sajtova i nadjem "Medicinska sestra, radeći u sablasnoj kući u močvari u Nju Orleansu, upliće se u misteriju koju krije mračna prošlost ove kuće. (The Skeleton Key (2005)". Ali zato procitam da je gluma dobra, da se karakter razvijao kroz pricu u racionalnom smeru i tezio ka............. i uvek odem na IMDB lupim broj i odgledam 1428. film na listi horora.

Zato sam odlucio da pisem o filmu a ne likovima, glumom ili efektima. Na kraju krajeva ako mi se film ne svidi, to ne znaci da je los. Znaci da mi se nije svideo. I bas zato ne zelim da nagrdim film koji ce se nekome svideti (kad me ortaci ne ubise za Triangle, rekao sam im da je dobar film).

Slobodno pisite. Laks eje preko fb-a. Mail zaboravim i da otvorim.

1. Odlično što si se javio. Ja ponavljam još jednom, tvoj sajt može da posluži kao odlična baza horor filmova, jer više ljudi želi da vidi šta da gleda nego da čita nečije mišljenje, tako da poštujem to što radiš. Sam izgled je odličan i što najviše volim, upotreba nije konfuzna. Ako tvoj stav ostaje isti da ne želiš da pišeš detaljne recenzije, onda ću rado preporučiti i tvoj sajt uz još jedan, čim on ponovo krene sa radom, jer i on je na neki način baza horor filmova. Što se tiče mišljenja, ko me duže čita zna da podržavam i volim različite stavove tako da nemam ništa protiv fino iznetog drugačijeg mišljenja, bez ikakvog vređanja naravno. Genijalan primer je komentar koji je čovek ostavio na House of Wax kome se mišljenje potpuno razlikuje od mog. To isto važi i za sve ostale sfere. Samo gurajte u tome što ste zacrtali i što je najbitnije, uživajte u tome što radite. Od mene ćete u skorije vreme dobiti reklamu. Želim vam sve najbolje u onom što ste započeli.

2. Anonimni, slažem se da svako bira ono što mu se dopada, meni (a ja stojim iza hororfilmovi.blog.rs) se zaista dopada dizajn i sama ideja kako tvoj sajt izgleda i šta sve pokriva (filmovi, serije, PC igrice), međutim tvoji osvrti, reviewi ili recenzije (kako god ih nazvao) nisu dovoljno kvalitetni. Sad, nemoj da shvatiš kako ja nešto trtomudim i delim neke lekcije, tvoja je stvar u kom pravcu će ti se razvijati sajt, ali prava je šteta da se tvoja ambicija završi na lepom pakovanju. Neka smisao osvrta je da kad neko pogleda neki film prodiskutuje ako mu se baš dopao ili mu je bio odvratan, a da ne bude klasično "dobar je film" i tome slično. Pominješ i pokretanje foruma, to je dobra stvar i to podržavam.
      Ja sam inače već jednom batalio pisanje mog bloga, a evo ekskluzivno najavljujem da se bliži i konačni prestanak pisanja, jer sam se baš zasitio, plus je kvalitet novih horora takav da ne zaslužuju da iko piše o njima (čast izuzecima). Ipak, moram da iznesem mišljenje da se u poslednje vreme povećao broj blogera koji prate horor filmove, što je za pohvalu, ali iskreno mislim da je naša internet zajednica suviše mala i da je bolje udružiti autore na jedan sajt. Mislim da bi se time bolje pokrile i vesti iz horor žanra, a ima tu mesta i za obradu stripova i knjiga omiljenog nam žanra. Međutim, pošto "se Srbi nikad ne slože" sumnjam da će do toga ikada doći...

3. "a evo ekskluzivno najavljujem da se bliži i konačni prestanak pisanja" Nemoj ovo da mi radiš čoveče :( Kakva god da nam je zajednica i kakvi god da su horori i koliko god da nas ima, ti si na vrhu i bilo bi mi užasno žao da prestaneš sa pisanjem. Apsolutno podržavam ideju da se ljudi udruže na jednom sajtu ali mislim da bi tu morao da postoji neko ko bi bio "tata", a ta pozicija treba, s obzirom na kvalitet i znanje, najrealnije i najpravednije da pripadne tebi. Ukoliko imaš ideju ili želiš pokrenuti tako nešto, ja sam rad ugasiti ovo, preseliti ono što valja i raditi sa tobom na zajedničkom projektu i pod tvojim usmeravanjem. Smatram da je ta tvoja ideja genijalna ali opet ponavljam da među svima nama tvoja reč i reč dr. Ognjanovića imaju najveću težinu tako da smatram da ti treba da nas povedeš. Ja te pratim prvi, a verujem da ćeš dobiti još sledbenika :) Uzmi potrebno vreme, razmisli o tome samo ne prekidaj sa ovim što radiš.

4. Анониман28. јун 2012. 11:48

Vinsente Prajse, kazi mi da si bilba sa JT... :)

Ne shvatam tvoj post kao trtomudjenje, daleko od toga. Svaka kritika je dobrodosla. Vise volim da cujem dobru kritiku nego pohvalu. Korisnije je.

Sto se kvaliteta recenzija tice, zavisi kako gledas na to. Bas pre neki dan na tvom blogu nadjem rivju za Marebito (6.1 imdb, zgranem se gde mi je promakao) i o samom filmu nadjem "Masuoki koji u podzemlju Tokija pronalazi okovanu devojku, dovodi je kući i brine se o njoj, otkrivajući da ona može da preživi samo ispijanjem krvi." Recenica koja je kroz recenziju provucena u kontekstu poredjenja sa drugim filmom. Ostatak teksta su tvoji utisci, naravno fenomanalno ispisani i za to kapa dole. Tvoj tekstovi (bloger si, ljudi prate tebe i tvoje utiske o onome sto gledas) su fenomenalni, pratim ih dugo ali se zasnivaju na onome na cemu ne zelim da se zasnivaju moji tekstovi. Da se ne ponavljam rekao sam Abruciju. Ne zelim posetiocima da prenosim svoje utiske u tolikoj meri (ok, provucem u par redova cisto da znaju sta da ocekuju). Pokusavam (da li uspevam ili ne... ne znam) da im prenesem pricu i da opisem sam film. Ne zelim da duzim i smaram ljude koji su dosli da pronadju film koji nisu gledali... da im pricam o Kenici Suzukiju a znam da ce 90% njih da pomisli na motor. Zato se trudim da se drzim radnje filma jer, generalno, kada biram film za geldanje bitnija mi je radnja filma i sam sinopsis nego da li je Val Kilmer mogao bolje da odglumi i da li je
      enterijer kuce bio mracniji nego sto treba da bude. Mislim, znas o cemu pricam. U tvom osvrtu na Kill List covek ne zna o cemu se radi filmu. O svemu si pisao i da nema prevedenog IMDB sinopsisa ja ne bih znao o cemu se radi u filmu. Doduse upoznao bih sve glumce i ekipu iza kamere ali i dalje ne bih znao o cemu se radi u filmu po ciju sam preporuku dosao na sajt. Docice neki baja koji je odgledao 3 horor filma pa bi da gleda i cetvrti i pitace se o cemu ovaj pise kad mi nije napisao o cemu se radi u filmu... Ja koji sam gledao film cu da dodjem i da se slozim sa svakom tvojom recju jer je tekst za 10. Ali ja sam gledao film i znam o cemu pises. On nije... u tome je razlika mog i tvog (vaseg) nacina opisa filma.

Sto se osvrta na film tice, komentarisanje filmova na sajtu je dozvoljeno, kao i njihovo ocenjivanje. U principu, imam komentara koliko i vi. Ljudima je lakse da kliknu na zvezdicu i ocene film nego da ulaze u dubokoumne rasprave.

Horor zajednica... apsolutno sam za to. I to za dva sajta (ili jos bolje dva dela sajta). Jedan koji predstavlja film, drugi u kome se iznose utisci. Al' sto kazes, dok se Srbi sloze...

Nista, budite mi pozdravljeni i hvala na savetima. U svakom slucaju ste me naveli na to da produzim recenzije i napisem koju recenicu vise kada su u pitanju moji utisci.

Svako dobro.

5. Guilty as charge :-D Bio tamo dok me nije oterala nezdrava atmosfera. A ti si? Može i nastavak prepiske na hororfilmovi@gmail.com.

Kako bre nema opisa radnje "Kill List" na mom blogu? A šta je ovo onda:
      Opis radnje na IMDB-u je dosta obećavao: "Skoro godinu dana nakon nevešto odrađenog poslića, plaćeni ubica prihvata novi posao uz obećanu masnu naknadu za tri likvidacije. Ono što počinje kao lagani zadatak ubrzo se zamrsi, šaljući ubicu u srce tame.."

Moji blogovi uvek imaju kratak opis, kao i lagani uvod. Nisi pratio, tctc. :-)

4. Анониман27. јун 2012. 12:18

To u principu i treba da bude - baza opisanih filmova... da se ne zasniva na mojim utiscima jer ukusi su razliciti. Naravno, kazem, uvek provucem par recenica svojih utisaka. Jednostavno, ne zelim da duzim jer ni ja ne volim da citam duge recenzije. Nije mi problem da ih pisem. Postoji dosta duzih opisa al' to je bas ako se zakacim za neki film. Uglavnom urnebesno glup.... :)

Hvala na lepim zeljama i svako dobro.

p.s. Sad bas gledam, nisu moje recenzije toliko krace od tvojih. Imam manja slova. :D

Pozdrav.

1. Nije problem u dužini recenzije, moje recenzije su 90% moje mišljenje dok se kod tebe više u pitanju ono što bih nazvao review. Ja analiziram film, ti iznosiš šta si video a to su načelno druge stvari. U svakom slučaju ko voli jedno ili drugo ima izbor :)

5. Анониман27. јун 2012. 12:25

Ma znam, zezam se.
    Review eng. - recenzija. Tako i pise na sajtu. :)