Split Second (1992)

Kod nas nazvan: Delić Sekunde
Žanr: Akcija | Kriminalistički | Naučna Fantastika | Triler | Horor
Režija: Tony Maylam
Glumci: Rutger Hauer, Kim Cattrall, Alastair Duncan...

U Londonu u budućnosti, zbog poraslog nivoa mora, ulice su pod vodom. Detektiv kome je partnera ubilo misteriozno stvorenje kreće u lov na njega.

Generalno ovde imamo jednu solidnu ideju. S obzirom da je budućnost, nisu preterali ni u jednom segmentu. Oružje izgleda malo unapređeno, a ostalo je prilično mračno i deluje prilično otužno. To što je London potopljen omogućava lakše skrivanje ove zverke tako da ima nekoliko scena gde očekujete da će ona banuti svakog momenta. Hauer je fenomenalno odglumio lika koji baš i nije kako treba sa glavom. On je tako sjajan da vas ostali prosto ne zanimaju. Humor je još jedna dobra stavka ovde, ali opet, sve je to vezano za Hauera.

Što se tiče loših stvari, veličina zverke konstantno varira. Prvo izgleda ogromno, potom je veličine čoveka, i to je veoma upadljivo. Postoji još nekoliko bezveznih stvari vezanih za nju ali to otkrijte sami. Meni iskreno liči  na sledeću kombinaciju, glava Aliena ali nije ni blizu opaka kao on, kandže Fredi Kruger, telo Mršavi predator. Čini mi se da je ovaj film imao mnogo veći potencijal, ali sumnjam da je mogao biti epohalno bolji od ovoga. Za jednoipočasovnu razbribrigu, sasvim je ok.

Kada je počelo snimanje ovog filma, Kim Katral je tek završila snimanje Star Trek VI tako da joj je frizura potpuno ista kao i u tom filmu.

Okršaj sa zverkom.