уторак, 29. новембар 2011.

Primal (2010)

Režija: Josh Reed
Glumci: Krew Boylan, Ch'aska Cuba de Reed, Santiago Cuba de Reed...

Anja sa svojih pet prijatelja se pridružuje studentu antropologije na putu do udaljene slike na steni. Ubrzo, jedno od njih se usled zaraze menja i postaje opasno po svoje prijatelje.

Na početku ovog filma koji nam dolazi iz Australije imamo scenu iz 10.000 godina pre nove ere u kojoj čovek slika na toj steni. Iza leđa mu prilazi nešto što u početku deluje kao čovek, međutim zubići upućuju na nešto drugo. Skok u današnjicu i ta ekipa stiže da istražuje tu stenu. Vrlo brzo se otkriva da nešto postoji u pećini pored slike. Odatle kreće ova priča sa zarazom i stvarima koje su priprema za nešto veliko što očekujete da se desi na kraju. Transformacija likova pod uticajem tog nečeg je smešna. Vidi se da su glumcima ugurali veštačke zube koji neprirodno štrče i okrvavili ih.

Sve ostalo je isto. U jednoj sceni ti isti transformisani likovi jure i skaču barem deset puta brže od prirodnog a potom vidite scenu gde jedna od tih spodoba juri za nekim od dobrih likova brzinom tetke sa gadnim išijasom. Ta promenljiva kretnja tih transformisanih likova je veliki problem. Kada je spora i prilično ljudska, tu su mogli malo zatresti kamerom da se dobije na efektu jurcanja i opasnosti. Ovako gledate tu opasnu i ubrzanu spodobu koja režeći ležerno džogira iza lovine. Drugi veliki problem su specijalni efekti. U jednoj sceni spodoba hvata i baca devojku i u momentu bacanja i početka leta vidite lutku koja drži ruke unapred i sprema se da se dočeka slepoočnicom.

Relativno brzo ćete skontati da cela ova priča vodi ka nečemu tj. da priprema polje za nešto jezivo. To se odlaže do zadnjih momenata tako kad to dođe i bude rezultat još jadnijih efekata, osećaćete se prilično razočarano. Film generalno nije promašaj. Imao je nekoliko finih ideja ali šteta što se završio pomalo neupečatljivo. Dobra stvar je što nije završen standardnim "još nije gotovo, ali na debilan način" fazonom. Sasvim ok hororčić za jedno gledanje i to je to.

Džoš Rid je uradio scenu ubrzanog prelaska 12.000 godina tako što je sam napravio preko 300 frejmova u fotošopu.

Borba