среда, 7. децембар 2011.

Shaun of the Dead (2004)

Žanr: Komedija | Horor
Režija: Edgar Wright
Glumci: Simon Pegg, Nick Frost, Kate Ashfield...

Čovek odlučuje da promeni svoj učmali život tako što će vratiti bivšu devojku, popraviti odnose sa svojom majkom i suočiti se sa celom zajednicom koja je ustala iz mrtvih.

Jedina zombi komedija koju sam gledao pre ove je Doghouse koja mi se nikako nije svidela. Bez obzira na imdb ocenu (8.0) koju ima Shaun Of The Dead, pre gledanja sam bio veoma skeptičan kada je ovaj film u pitanju. Posle gledanja jedino što mogu reći da sam prilično zadovoljan, ali ne baš toliko koliko ova ocena nalaže da treba da budem. Najbolja stvar je definitivno izbor glumaca. Simon Pegg i Nick Frost su zaista sjajni kroz ceo film i manje više u svakoj sceni koja valja nalazi se barem jedan od njih dvojice.

Zombiji nisu napravljeni na komičan način kao u Doghouseu već izgledaju kao da su pravljeni za horor a ne prvenstveno za komediju. Za humor su zaduženi Pegg i društvo. Postoji gomila dobrih scena koja parodira na sve te zombi filmove. Npr. scena u kojoj svi jure na određeno mesto jer je tamo spas, a ovde je pab to mesto. Britanci. Naravno osim tih blesavih scena koje parodiraju na zombi filmove imamo i parodiranje na standardne glupave šablone romantičnih filmova, ali imamo i usputne smešne scene poput jedne u kojoj naši glavni likovi preskaču ogradu.

Sve u svemu film vam nudi nešto više od sat i po dobre zabave tako da vam ovu komediju toplo preporučujem.

Igrica koju Ed (Nick Frost) igra tokom filma je Timesplitters 2. Kada Shaun (Simon Pegg) i grupa beže iz Lizinog stana, svako od njih nosi neko oružje, ali jedino Shaun udara zombije. To je zato što je on jedini imao lažnu palicu. Da je bilo ko od ostalih upotrebio svoje oružje, povredio bi nekog od glumaca koji glume zombije. Nick Frost je obrijao genitalije kako bi ga to opominjalo da se češe jer je njegov lik u filmu to trebao raditi često. Kada su Pegga upitali zašto je odlučeno da u filmu budu spori zombiji a ne brzi, on je odgovorio "Zato što smrt nije energetsko piće". Tarantino je izjavio kako ovaj film za njega spada u 20 najboljih snimljenih posle 1992.

Shaunova jutarnja rutina tokom koje ne primećuje zombije.