четвртак, 25. август 2011.

The Amityville Horror (1979)

Kod nas nazvan: Strava Amitvila
Režija: Stuart Rosenberg
Glumci: James Brolin, Margot Kidder, Rod Steiger...

Tek venčan par se useljava u kuću u kojoj je počinjeno ubistvo i doživljava čudne stvari koje ih teraju odatle.

Braćo, ovo je jedan od ubedljivo najdosadnijih horora koje sam pogledao. Imam mnogo strpljenja ali uz ovaj film sam se smorio k'o rezervni točak. Privukao me je pričom, onda me je privuklo to što je inspirisan istinitim događajem a i to što je jedan od horora sa najvećom zaradom u istoriji kinematografije. Ovo da je istinita priča, potvrđuju svi likovi koji se pojavljuju na filmu. Naravno mislim na likove, ne na glumce. Postoje mnoge emisije u kojim se pojavljivao bračni par o kome se radi u kojim su pričali šta im se sve dešavalo. Oni tvrde da je svaka scena iz filma istinita... Ne bih dalje o tome.

Znači taj bračni par se useljava sa svojom decom u tu kuću. Ko god uđe u kuću oseća da je tu nešto gadno, pa se i ljudima koji su ušli tu dešavaju nasumične loše stvari. Najgore od svega je to što niko osim glavnih likova ne uspeva da se zadrži u kući, već samo drugi osećaju probleme. WTF. Vremenom, njihova kćer stiče imaginarnog prijatelja, suprug počinje da biva sve nervozniji i osetljiviji (da li ovo nekog podseća na The Shining), dok ženi ne smeta manje više ništa. WTF2. Najveća glupost je kada im prijatelji dolaze u goste i prijateljica pre ulaska u kuću oseća "demone" i iako nije nikada bila u kući ona ZNA da su oni u podrumu. WTF3.

Ako im se to stvarno desilo, žao mi ih je, a ako nije, e onda su stvarno udareni kad nisu uspeli ništa bolje da smisle. Generalno ako na ovaj način hoće da me ubede da je ovo što se dešava istina, gadno mi vređaju inteligenciju. Što se tiče "strašnih" scena, jedna je tako što mačka iskoči i prepadne vas, tj trgne, a druga je sa prozorom i to je to. Što se tiče glume, Džejms Brolin izgleda opako u ovom Sokrates izdanju i on je sasvim ok glumac.

Ostali su tako jadni i tako izveštačeni i neubedljivi. Naravno uvek isključim decu iz toga, ali ovog puta bi uključio jednu klinku. Da izađu na ulicu, za cirka dva i po minuta bi našli dete koje ne bi bilo toliko izveštačeno. Ali nije bitno, deca su pa im se prašta. Ipak, pošto sam gledao The House of the Devil, ovaj horor ne može još da nosi titulu najdosadnijeg, ali mu se opasno približio. Sve u svemu, film samo za najstrpljivije.

Džejms Brolin se sprijateljio sa ljudima o kojim se radi u filmu ali nikada nije poverovao u njihovu priču. Da bi bolje promovisali film, glumci su posetili pravu kuću u Amitivilu.

Malo iznenađenje na prozoru.

Moja ocena: 3/10