Stir of Echoes (1999)

Kod nas nazvan: Odjeci U Tami
Žanr: Triler | Horor | Misterija
Režija: David Koepp
Glumci: Kevin Bacon, Zachary David Cope, Kathryn Erbe...

Posle hipnoze, čovek počinje da ima vizije duha devojčice. Misterija vezana za nju se polako razvija...

Braćo i sestre, posle gomile loših horora, ovo je definitivno nedelja u kojoj me je krenulo. Posle dva Argentova ostvarenja, ovo je još jedan film koj je zaista sjajan. U glavnoj ulozi se nalazi Kevin Bejkon. On je odličan, ne zato što ga gotivim kao glumca već zato što je dobro odglumio u nekim scenama ovde. A te scene su zaista lude jer on mora da pokaže tu svoju opsednutost tom misterijom ali i to da nije poludeo.

Kada smo kod same misterije to je izvedeno velemajstorski. Gledaocu se servira sve na kašičicu tako da je razvoj slučaja odlično napravljen i postavlja se sve više pitanja. Postoji gomila ludih scena. Ovde bih izdvojio san, koji obično u filmovima koriste kako bi kao zaplašili gledaoca koji ionako na pola tog sna provali u čemu je štos. Za razliku od većine drugih filmova, ovde je san odlično iskorišćen. Ono što je dobro, nema onih glupavih šablona vezanih za horor filmove, tipa film se završi i ispadne da nije sve tako kako izgleda. Takođe ne postoji ni jedna suvišna scena što je veliki plus.

Film je zanimljiv od prve do zadnje scene, često misteriozan, neretko napet, ponekad vas fino nasmeje tako da nema razloga da ga ne pogledate.

Hipnoza pod kojoj je Tom prati pravu tehniku hipnotisanja. Zbog mogućnosti da gledaoc padne u san, na kraju te sekvence dodata je muzika da bi se on probudio. Bebisiterka čita knjigu The Shrinking Man, Ričarda Metisona koji je autor knjige koja je inspirisala ovaj film. U sceni kada se Tom (Bejkon) razbesneo i šutnuo kantu, nije bilo planirano da ona udari u prozor i razbije ga. Bejkon je na sreću ostao u ulozi pa su taj incident ostavili u filmu. U flešbeku na hipnozu, prikazuje se kako igla prolazi kroz tomovu ruku. To nije specilani efekat već je plaćeno statisti za to.

Naj scene:

Rasplet i završnica...

Drugo Mišljenje: Stir of Echoes (1999)