петак, 30. децембар 2011.

House of 1000 Corpses (2003)

Režija: Rob Zombie
Glumci: Sid Haig, Karen Black, Bill Moseley...

Dva tinejdžerska para putuju kroz Teksas istražujući urbane legende o serijskim ubicama a završavaju kao zatvorenici nadasve bizarne porodice.

Ovo je još jedan film koji je napravljen pod uticajem The Texas Chain Saw Massacre (1974). Nisam neki fan takvog koncepta ali ovaj film ima neke pozitivne strane. Već sam ranije pričao o The Loved Ones ostvarenju koje mi je užasno glupavo. Ovde su ti bizarni likovi mnogo bolji. Da su bolesni, jesu ali da su onako retardirani, nisu. Ovde se nisam zapitao kako je moguće da vrhunski glupave osobe izmiču zakonu tako dugo.

Što se tiče kvalitetnih stvari u filmu, tu imamo legendu o Doktoru Satani ali mislim da ona nije naročito dobro iskorićena. Ona se tu kao vrti u pozadini ali mogla se još začiniti nekim jezivim činjenicama. U Loved Ones smo morali trpeti razgovore onih debila od oca i kćeri. Ovde to nije slučaj. Iako su bolesnici, ne pričaju mnoge gluposti i nemaju neku specijalnu filozofiju osim da budu tu i eliminišu jadnike koji su im dopali šaka. Zombi je posvetio finu pažnju svakom od likova. Karen Blek sa svojim karakterističnim izgledom ne mora mnogo da se trudi da predstavi poremećenu osobu. Ostali likovi su takođe originalni i za divno čudo ne iritiraju suviše. Sada o stvarima koje mi se ne dopadaju.

Radnja se baci malo na tu porodicu malo odluta sa strane na snage reda i zakona. Time valjda želi da se dobije na nekoj napetosti i iščekivanju ali to mi se i nije naročito svidelo. Možda je to i zbog likova za koje treba da strahujemo. Oni su prilično iritantni i samim tim mi nije naročito stalo do njih tako da film automatski gubi na nekoj napetosti. U principu sve se svelo na tu prihvatljivu gomilu bolesnika u jednoj porodici koja kidnapuje i muči nekog što po meni nije priča koja je naročito vredna pažnje. Kraj je takođe šablon tako da ni time nisam naročito zadovoljan. Bez obzira na sve, ovaj film će sigurno pronaći svoje fanove ali ono što mu sigurno fali, to je ona atmosfera starijih horora kada se nije sve zasnivalo na hektolitrima krvi i mučenju.

Film je snimljen 2000. godine ali je prikazan tek tri godine kasnije. Ovo je režiserski debi Rob Zombija.

Doktor Satana

Drugo Mišljenje: House of 1000 Corpses (2003)