понедељак, 2. април 2012.

Dreamcatcher (2003)

Kod nas nazvan: Zamka Za Snove
Žanr: Drama | Horor | Naučna Fantastika | Triler
Režija: Lawrence Kasdan
Glumci: Morgan Freeman, Thomas Jane, Jason Lee...

Četiri prijatelja koji su povezani na čudan način odlaze na kampovanje. Dok su dvojica odsutna, drugoj dvojici dolazi neočekivani posetilac. Ne sluteći da on sa sobom nosi veliku opasnost, prijatelji mu pružaju sklonište.

Prvi put kada sam gledao ovaj film nisam bio naročito oduševljen iz prostog razloga što nisam bio spreman na ovako čudnu priču. Posle nekoliko pročitanih Kingovih knjiga, ovaj film mi je ostavio mnogo bolji utisak, ali opet, ne dovoljno dobar da bih ga smatrao odličnim filmom. Da je mogao biti vrhunski, mogao je, ali opet, mogao je biti i dosta gori. Šta mi se sviđa? Sama priča je sasvim dobra i nešto što se može očekivati od Kinga. Nisam jedan od onih koji kuju Kinga u zvezde ali moram da priznam da ume da napiše originalnu priču. Ume i da omane, recimo sa romanom Crna Kuća koji je preopširano i zaista prosečno delo. Ali opet, kada pogledate filmove poput Shawshank Redemption, Green Mile, Mist, Shining vidite ša je on u stanju da napravi.

Ovo je priča kakva se mogla očekivati od njega, sa gomilom nabacanih i neočekivanih stvari. Prvo ću reći šta mi se u filmu ne dopada. Prva stvar su efekti koji mi nisu naročito inspirativni i podsećaju me na one iz Deep Rising. Druga stvar je što postoje neki nepotrebni elementi. Mnogo vremena je posvećeno ludom generalu, to je povremeno ubijalo celu priču. Ideja da vidimo reprezentaciju nečijeg uma je sasvim ok ali su i tu malo preterali. Zašto bi pobogu neko čudo jurilo čoveka u njegovoj reprezentaciji uma gde on radi ono što želi. Treća stvar je jedan sitan detalj, ali mi je bio prilično debilan. Prijatelji imaju neku vrstu telepatskih sposobnosti i ako su već tako povezani, očekivano je da mogu da komuniciraju bez nekih dodatnih aktivnosti. Scena u kojoj lik priča sa prijateljem na taj način, koristeći pištolj kao telefon mi je zaista bila kretenska. Rame uz rame s njom je scena u kojoj lik dovodi sebe u životnu opasnost time što mora da stavi prokletu čačkalicu u usta.

Šta valja? Pre svega okruženje. Priroda koju pokriva sneg izgleda zaista dobro i nekako daje jeziv ton celoj priči. Sama priča je ok i mogla je imati i veći uticaj da nije povremeno ubijana nekim nepotrebnim elementima. Gluma je sasvim ok i većinu glumaca koji se pojavljuju gotivim. Naravno, Morgan Frimen je ovde najveći glumac ali filmom dominira Demien Luis. Sledeća pozitivna stvar je što je u film prenet taj Kingovski šmek tako da se vidi piščev rukopis u preokretu koji se dogodi na kraju. Cela priča me je, sa okupljanjem prijatelja i njihovom borbom protiv neprijatelja, podsetila malo i na It.

Možda mi mišljenje o ovom filmu ne bi bilo pozitivnije na ovo drugo gledanje da nas ne zasipaju očajnim stvarima u zadnje vreme, a posle nove atrakcije za dečicu, zvane The Hunger Games, ovo je došlo kao melem na ranu. Dodaću još da knjigu po kojoj je snimljen film imam ali je još nisam pročitao. Čim je pročitam, očekujte i njen prikaz.

Stiven King je prodao prava za snimanje ovog filma za samo $1. Tomas Džejn je pristao da glumi u filmu zato što je njegova majka, koja je veliki fan Stivena Kinga, tražila to od njega. King je ovu priču napisao dok se oporavljao od skoro fatalnog udesa. U scenama kada Mr. Grey priča kroz Džounzija, Demien Luis je oponašao velikog Malkolma MekDauela.

Finale. Simpatičan preokret koji predstavlja fin zaključak filma.

Drugo Mišljenje: Dreamcatcher (2003)