Case 39 (2009)

Kod nas nazvan: Slučaj 39
Žanr: Horor | Misterija | Triler
Režija: Christian Alvart
Glumci: Renée Zellweger, Ian McShane, Jodelle Ferland...

Žena se bori da spasi devojčicu od njenih roditelja koji je zlostavljaju ali otkriva da je situacija opasnija nego što je očekivala.

Obožavam horore sa klincima. Nekako su mi oduvek bili sablasni. U toj kategoriji sinonim za filmčinu mi je The Omen (1976). Od novijih Orphan je zaista dobar, a The Ring/Ringu su mi već jedni od omiljenih filmova a ne samo horora. Case 39 je zaista imao sve predispozicije da bude vrhunski.

Početak je zaista sjajan i užasno bolestan, sa roditeljima koji žele da naude slatkoj maloj devojčici. Za njen život bori se Emili koju tumači Rene Celveger. Nekako su mi obe legle za svoje uloge. Devojčica koju tumači Džodel Ferland ima lice koje je i preslatko ali ima i neku dozu mističnosti koja polako može da pređe u ono sablasno. Rene Zelveger nekako sama po sebi deluje dobroćudno i brižno tako da je sjajno ušla u ulogu i zaista se tako lako vežete za ove likove. Uz njih dve tu je i simpatični Bredli Kuper.

Dok traje borba Emili sa zlim roditeljima i dok ona otkriva još neke stvari u vezi devojčice film je fenomenalan. Zaista je bio pravo osveženje. I potom, kao da se nekako nisu snašli u toj priči. Sve se pretvorilo u neko odugovlačenje u nešto već viđeno ne samo u Omen-u već i u još nekim filmovima. Ne shvatite me pogrešno, braćo i sestre, film nikako nije bio nezanimljiv niti dosadan, ali je totalno odlutao u neku prosečnost. Bez obzira na to, postoji gomila manje ili više kvalitetnih scena tako da vam ovaj film garantuje uzbudljivih stotinak minuta. Još jedna solidna stvar je i kraj gde su izbegli one glupave šablone.

Zaista šteta što film nije uspeo da do kraja održi onaj kvalitet iz prve polovine. Sada bih vam pričao o remek delu horor kinematografije.

Prilikom snimanja jedne od scena, vatra je izmakla kontroli i ceo set je izgoreo. Na sreću, niko nije bio povređen. Osim u jednoj sceni, Rene Zelveger je uvek bila uz pravu vatru. Jedina scena koja je plod efekata je kada ona ležerno sedi u sobi koja gori. Prvo je snimana ta scena sa njom bez vatre a potom obratno. Film je snimljen 2007 ali je trebalo 3 godine da dobije dozvolu prikazivanja u SAD.

Od scene u kojoj slatka mala Lilit nešto šapuće drugaru mi se digla kosa na glavi.