уторак, 26. јул 2011.

Scream (1996)

Kod nas nazvan: Vrisak
Žanr: Kriminalistički | Triler | Horor | Misterija
Režija: Wes Craven
Glumci: Neve Campbell, Courteney Cox, David Arquette

Ubica poznati kao "ghost face" (lice duha) počinje da ubija tinejdžere, i dok se broj ubistava povećava, jedna devojka i njeni drugovi, razmišljajući o "pravilima" horor filmova, počinju da žive u jednom odistinskom.

Evo nas i kod čuvenog "horora". Ja sam ovaj film gledao nebrojeno puta i zasta ne mogu da shvatim fascinaciju njime. Ok su glumci i dobar je početak filma. Šta ne valja... sve ostalo. Ajmo prvo o atmosferi... Postoji malo napetosti u prvoj sceni gde ubica telefonom zove Dru Barimor i to je to. Posle se takva scena ponavlja još koji put. O likovima... Teško je ubediti nekog sa dva grama mozga da iko od likova u filmu ima više od jednog grama mozga. Devojka ostaje sama u zgradi a zna kako se desilo prethodno ubistvo. Grrrr. Prosto vam i priča i retradirani likovi vređaju inteligenciju.

Iskreno, ja sam veliki horor fan, ali ovo je uvreda za horor. Ovo je horor za dečicu do četvrtog razreda osnovne škole (u najboljem slučaju). A ubica zašto ubija... pa zato što je to tako kul u filmovima... jebeno logično. Ako hoćete da pogledate neki sličan film koji vredi, The Bird With Crystal Plumage treba da bude vaš izbor. Kada se Scream uporedi sa ovim Argentovim ostvarenjem, vidi se razlika između pravog horor slashera i nečega što je nazovi horor. Jedno veliko UA Ves Krejvenu i njegovom ostvarenju kojima je verovatno želeo uplašiti svoje unučiće.

Drugo Gledanje: Zbog komentara poštovanog čitaoca, rešio sam da ovaj film pogledam još jednom, ali ovog puta gledao sam na njega kao na parodiju na horor filmove. U principu, ostavio mi je mnogo bolji utisak neko prvi put. Valjda sam očekivao pravi horor sa mnogo napetih scena i u tome sam valjda izgubio ono što zaista vredi u filmu. Filmu podižem ocenu ali i dalje smatram da je on precenjen i da zaista nema mesto među vrhunskim hororima. U svakom slučaju pokrenuo je lavinu novih ostvarenja, tako da mu se i tu mora odati priznanje.

Rouz Mekgouen je otkrila da može da se provuče kroz otvor za kućne ljubimce na vratima, iako se u filmu zaglavila u njemu.

Početak.