четвртак, 22. децембар 2011.

Silent Hill (2006)

Žanr: Avantura | Horor
Režija: Christophe Gans
Glumci: Radha Mitchell, Laurie Holden, Sean Bean...

Žena kreće u potragu za svojom kćerkom koja je nestala u pustom, jezivom gradu zvanom Silent Hill.

Pre nego počnem komentarisati ovaj film, moram da podelim neke stvari sa vama. Braćo i sestre, prvo želim da vam se pohvalim da sam dobio posao tako da ovaj dan spada u najbolje u ovoj godini. Obećavam da blog neće mnogo trpeti zbog toga iz prostog razloga što su četiri sata vremenski maksimum koji ja uspem da popunim spavanjem. Kada smo već kod toga, jedan drugar mi je rekao "Pa šta što spavaš toliko. Hitler je spavao tri sata, Staljin je spavao tri, četiri sata, Tito je spavao četiri sata... šta si ti kao gori od njih?".

Da krenem sa filmom. On je zasnovan na istoimenoj igri. Davno sam igrao drugi deo te igre i atmosfera u njoj je takva da to ne mogu da vam opišem. Zamislite sada kako šetate kroz šumu i od magle vidite jedva metar ispred sebe a povremeno se iz magle čuju čudna šuškanja, disanja i neartikulisani zvuci. Evo još jedna slika iz igrice. Glavni lik šeta mračnim hodnicima napuštenog zatvora. Zidovi su prekriveni krvlju, što novijeg što starijeg datuma. U svoj toj tišini odjednom se prolomi glasan jeziv ženski vrisak. Drugar kom sam dao ovu igru kaže da je u tom momentu pao sa stolice.

Zbog takvih stvari i te atmosfere sam zavoleo horor filmove. Legendarni Kristofer Li je izjavio kako danas ne gleda horor filmove jer je sve gledaocu prikazano. Po njemu tu nema elemenata straha. S tim se apsolutno slažem. Možda vam izgleda da ovo što pričam nema veze sa filmom ali verujte da ima. Atmosfera iz igre je preneta sjajno. Čak se i jeziva i fenomenalna muzika iz nje koristi u filmu. Grad Silent Hill izgleda savršeno i sigurno je jedna od najsablasnijih ako ne i najsablasnija lokacija koju sam video na filmu.

Gluma je odlična. Izbor glumaca je sjajan i nemam niti jednu zamerku povodom toga. Priča je odlična i dosta podseća na neka azijska ostvarenja što, ako se ne zakomplikuje, može da bude samo veliki plus. Pyramid Head/Red Pyramid je jedan od najboljih i sigurno jedan od mojih najomiljenijih negativaca i njegove pojave ovde su zapanjujuće jezive. Jedina stvar koja baš i nije na najboljem nivou su efekti ali njih nema pretrano mnogo pa ne treba cepidlačiti.

Ovaj film smatram obaveznim za gledanje i to ne samo ljubiteljima horora. Sledeće godine nam izlazi nastavak i unapred se radujem njegovom gledanju.

Mnoga bića u filmu su glumili plesači koji su zbog svoje savitljivosti imali mogućnost da se kreću na najjeziviji mogući način. Režiseru Kristofu Gansu je trebalo pet godina da dobije prava za snimanje ovog filma. Konamiju, koji je inače kreirao igru, poslao je snimljen monolog u kom govori koliko mu Silent Hill znači. Uz taj intervju poslao je i neke od scena koje je snimio iz svog budžeta i u koje je ubacio muziku iz igre.

U originalnom scenariju nije postojalo muških likova ali je Gans naknadno ubacio Šon Bina. Osim pesme Džoni Keša "Ring of Fire", ostale muzičke teme su uzete iz igre. Tokom scene gde se Rouz (Rada Mičel) provlači pored sablasnih medicinskih sestara, jedna od njih ju je slučajno udarila pesnicom u lice. Jezive kretnje tih sestara su dobijene tako što je snimano kako one hodaju unazad pa je snimak takođe pušten unazad.

Pojava Pyramid Head-a ispred crkve.

Moja ocena: 8/10