Za recenzije filmova svih žanrova i recenzije filmovanih knjiga posetite
http://filmskihitovi.blogspot.com/

Obaveštenje

Obaveštenje: Budite slobodni da preporučite neki dobar horor, bez obzira na zemlju porekla i godinu kada je snimljen. Ako prvi put posećujete ovu stranicu, zamolio bih vas da odete na blog filmskihitovi (link iznad) i pročitate Važno Obaveštenje u sekciji Obaveštenja.

уторак, 26. јул 2011.

Ju-on (2002)


Kod nas nazvan: Kletva
Alternativni naziv: The Grudge
Žanr: Horor | Misterija
Režija: Takashi Shimizu
Glumci: Megumi Okina, Misaki Itô, Misa Uehara

Priča:
Misteriozni, osvetoljubivi duh označi i proganja svakog ko uđe u kuću koju on pohodi.

Moj osvrt:
Sigurno znate za izraz "Ledi se krv u žilama". Dok nisam pogledao ovaj film, mislio sam da je to samo fraza. Verovali ili ne, u toku tri scene ovog filma osetio sam led kroz srce i vene. Što se tiče horora, ovo je definitivno najstrašniji koji sam gledao (a gledao sam ih mnogo). Zbog toga mi je bilo teško da odaberem Naj scenu, ali nekao prva koja me je žestoko prepala je zaslužila tu titulu. Priča je kao i kod svakog kvalitetnog azijskog horora odlična. Kada neko umre u besu, taj bes se manifestuje kao duh koji obitava na mestu gde je pokojnik preminuo. Sjajno, zar ne? Ova naj scena, scena u toaletu, scena sa kamerom, scena puzanja niz stepenice (brrrr), scena u krevetu... ne zna se šta je jezivije. Ono što je ponekad problem u azijskim hororima je što umeju da budu konfuzni. Jedina mana ovog filma je to.

Postoji nekoliko osoba čije priče se povezuju u ovom filmu ali u totalno različitim vremenskim periodima. Barem da su ti periodi nekako razgraničeni, već je film tako iseckan da vam treba vremena da skontate kada se šta desilo, a da biste to skontali, morali biste popamtiti sva bitna imena u filmu, a budimo realni, azijska imena se teže pamte. Amerikanci su naravno napravili njihovu obradu ovog filma, ali su kao i u većini slučajeva napravli splačine od nečeg što je u originalu dobro. Ako ste ljubitelj horora, ovo ostvarenje obavezno pogledajte, bićete prestravljeni i oduševljeni. Film obavezno gledati solo u mraku, po mogućstvu sa slušalicama ili nekim kvalitetnijim zvučnicima.

Zanimljivost:
U DVD izdanju u Velikoj Britaniji na omotu piše da film traje 88 minuta. Film nije prekrajan za njihovo tržište tako da je ta minutaža na omotu greška jer film traje 96 minuta.

Naj scena:
Ovo nije Naj scena već ona sledi posle ovoga. Ne želim vam ni toliko pokazati već hoću da osetite strah koji sam i ja osetio kada sam gledao ovaj film.

Moja ocena: 5/10

Drugo Mišljenje: Ju-on (2002)

4 коментара:

  1. Анониман7. јул 2012. 06:36

    Film je super...Najbolji horor koji sam gledao, u nekim trenucima mi je srce stalo,npr kod one scene u wc-u..Ali film je jako kvalitetan treba ga pogledati,nije kao ono Grudge i Grudge II to su krsevi od filma.

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam prvo gledao original iz 2000 i on mi je bio bolji mada se slažem da je i ovaj sasvim dobar

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican uvod u japanske i uopste azijske horore. Definitivno je pomerio granice tolerancije na strah i kod mene ima posebno mesto uz Ringu i Dark Waters.
    Naravno, onda su dosli neki drugi naslovi poput Noroi the Curse posle kojih vise ne zelim da gledam horore.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam prvo gledao Ju-On iz 2000 tako da mi je on značajniji film od ovog, ali svakako, ako nisi gledao taj, ovaj je u tom slučaju sjajan.

      Избриши