понедељак, 17. октобар 2011.

Inferno (1980)

Režija: Dario Argento
Gluma: Leigh McCloskey, Irene Miracle, Eleonora Giorgi...

Američki student u Rimu i njegova sestra u Nju Jorku istražuju seriju ubistava na obe lokacije gde su njihove adrese stanovanja mesta gde obitavaju dve veštice.

Pravi ljubitelji horora na pomen Daria Argenta jednostavno moraju da osete strahopoštovanje. Ukoliko niste upoznati sa delom ovog režisera, pod hitno pogledajte film koji se zove Suspiria. To je zaista remek delo kinematografije i domaći zadatak za sve nazovi horore tipa Scream. Ovaj film neki smatraju nastavkom Suspiria remek dela. Oba filma pripadaju trilogiji o Tri Majke. Inferno je nešto slabiji od prethodnika ali je i ovakav odličan film.

Argento jednostavno ume da napravi takvu scenu da vas mrzi da trepnete i očekujete apsolutno bilo šta u bilo kojem trenutku... i opet vas iznenadi. Još kada u te spore napete scene ubaci muziku, to je već remek delo kinematografije, ne samo horora. Ali braćo i sestre, on ne ubacuje jednu te istu muzičku temu hiljadu puta, kao što se čuje u ostalim filmovima, niti je sve ista vrsta muzike. Zato su ovde te scene bez ikakvog preterivanja savršene. Što je najbolje, film ih je prepun tako da je uživanje zagarantovano.

Za razliku od Suspiria-e gde niste sigurni baš o čemu se radi do određenog dela filma, ovde vam je jasno šta je glavna tema, ali do samog kraja nećete sve otkriti. U svakom slučaju, ovaj film ima sve elemente da vas zadovolji, pogotovu ako ste fan horora. Ponoviću još jednom, ako se do sada niste susretali sa Argentom i njegovim ostvarenjima, Suspiria treba da bude vaš izbor, i to pod obavezno. Očekujte recenziju i tog filma u narednim danima. Ako vam se Suspiria dopadne, Inferno sigurno neće omanuti.

Naravno, svi filmovi koje je Argento pravio spadaju u različite podžanrove horor filmova tako da njegova ostvarenja nikada nisu monotona i nema već viđenih elemenata. Još jedna bitna stvar koja karakteriše njegove filmove je to što nema nekih uvoda i rastezanja. I akcija i priča kreću od prve sekunde i nigde nema suvišnih scena. Ako tražite dobar horor, Inferno treba da bude vaš izbor.

Twentieth Century Fox je finansirao ovaj film zbog velikog uspeha Suspiria-e. Argento je dao ime filmu Inferno zato što je zbog bolesti, u toku snimanja mnogim danima bio vezan za krevet, tako da je ovo bio za njega najnaporniji film za snimanje. Total Film Magazin je proglasio ovaj film za jedan od 50 najboljih horora svih vremena. Čuveni kritičar Kim Njuman je izjavio da je ovo najpotcenjeniji horor ikada.

Fenomenalna scena pod vodom.