El espinazo del diablo (2001)

Kod nas nazvan: Đavolja Kičma
Alternativni naziv: The Devil's Backbone
Žanr: Drama | Horor
Režija: Guillermo del Toro
Glumci: Marisa Paredes, Eduardo Noriega, Federico Luppi...

Godina je 1939. Završava se treća godina španskog građanskog rata. Desetogodišnji dečak, sin palog Republikanca, ostavljen je u sirotište koje se nalazi u sred nedođije. Ubrzo saznaje da sirotište krije jezivu misteriju.

Braćo i sestre, pre svega jedno obaveštenje. Sutra idem na poslovni put u Švajcarsku i na njemu sam do 31. marta. Obavešten sam da ćemo u hotelu imati net tako da za vreme dok sam tamo, broj recenzija će zavisiti od slobodnog vremena. E sada da se bacim na ovaj filmić. Film ima 7.5 na imdb i za očekivati je bilo da je on spektakl. Film je sasvim ok ali je daleko od nekog velikog ostvarenja. Pre svega nešto što nije mana.

Ako je ovo horor, onda je film Duh sa Patrikom Svejzijem i Demi Mur vrhunac užasa, jeze i strave. Znači odmah zaboravite na horor aspekt jer pojava duhova ovde je nedovoljna da bih ga svrstao u taj žanr. Čak i sam naslov jedva da ima veze sa filmom. Ima, pominje se medicinski slučaj i to je to. Šta mi se ne sviđa? Odgledao sam zaista veliki broj filmova i ovde nema ama baš ništa novo za mene. Imamo duhove nastradalih koji traže pravdu, imamo zlikovce za koje važi modernizovana stara izreka "ko se mača lati, mačem će po nosu dobiti" i to je to. Ono što je dobro u filmu, to su likovi. Prvo ih tumače sjajni glumci gde bih izdvojio Eduarada Noriegu (kome će se, siguran sam, obradovati naše dame).

Aspekt drame u filmu je odličan i on je i najbolja stvar u njemu. Okruženje gde se radnja odvija je idealno da predstavi stanje u kom se nalaze likovi. Jadno sirotište u sred nedođije zaista ostavlja turoban utisak. Pojave duha prate specijalni efekti ali mi se čini da su preterali u njima. Takođe imamo klinju koji konstanto želi da vidi duha i razgovara s njim pa onda beži od njega što me je prilično živciralo. Da sumiram, plusevi su likovi, drama, okruženje; minusi su nepostojeći horor aspekt, već viđene poruke, poenta i centralna priča; rezultat, sasvim ok film koji može da vas oduševi ako niste pogledali stvari poput Stir of Echoes, Sixth Sense koji su ipak mnogo bolji filmovi od ovog.

Film je inspirisan del Torovim sećanjima. On je izjavio kako mu je ovo najdraži film koji je napravio. On je ovu priču napisao još dok je bio student. Naslov filma se odnosi na medicinski izraz.

Pad bombe.