среда, 22. фебруар 2012.

House of Wax (2005)

Režija: Jaume Collet-Serra
Glumci: Chad Michael Murray, Paris Hilton, Elisha Cuthbert...

Šest prijatelja je zalutalo u pust grad u kom dominira muzej voštanih figura. U njemu su dva brata koji imaju poseban način na koji njihove figure izgledaju realno.

Original na kom je zasnovan ovaj film je Mystery of the Wax Museum (1933) koji nisam pogledao. Pre ovog filma, original je doživeo prvi rimejk, a to je bio odlični House of Wax (1953) sa Vinsent Prajsom. Prva pomisao, kada je ovaj film u pitanju, bila mi je Paris Hilton u hororu. Nisam još iščitao ceo blog Dejana Ognjanovića ali iskreno se nadam da je komentarisao ovaj film jer me njegov stil pljuvanja po stvarima oduševljava i njegov komentar na ovu činjenicu me živo zanima. Napominjem da ovo što je u segmentu "Priča" uglavnom prepisujem sa imdb-a tako da pre gledanja filma nisam imao ni najblaže veze o čemu se ovde radi.

Posle desetak minuta sam pauzirao i napisao sledeće (kopirano od reči do reči): "Početna scena je u sedamdesetim gde vidimo da se neka ne baš srećna porodica bavi voštanim figurama. Imamo scenu sa klincima gde je jedan miran a drugog moraju da vežu da bi jeo, pri čemu on dobija gadan šamar. Pretpostavka: Ovaj besni klinac će da za tridesetak godina proganja glavne likove u ovom muzeju, a možda i ubije baticu jer se jasno prikazuje kako tog istog baticu zaboli dok ovaj drugi dobija batine. Prva stvar koja je ovde uočljiva je da glumaca nema. Ovi likovi koji se pojavljuju u filmu su sve samo ne glumci. Niko od njih ne zna ni da stoji i gleda u kameru prirodno.  Likovi su tako šablonski da to nije normalno. Imamo jednog od onih slatkiša koji uvek prežive. Naravno tu mislim na moralnu devojčicu koja će siguran sam na kraju uz trista čuda izvući živu glavu.

Imamo njenog dečkića koji je dobrica, to je jedan od onih likova koji sigurno najebu. Imamo njenu napucanu drugaricu koja je tu da bude i malo golotinje - takođe lik koji obavezno najebe. Imamo jednog crnca koji je u nekom rep fazonu jer zaboga ko je čuo za Hendriksa i slične velikane. To je onaj tip ortaka koji neizostavno najebe. Imamo jednu budalu koja ako bude zabavna ima šanse da preživi, ako ne, definitivno neće živ dočekati kraj filma. Imamo nekog opasnog baticu, hejtera, koga se svi pomalo plaše. To je ona vrsta likova za koje se kasnije uvek ispostavi da su pozitivci. Obično se žrtvuju za ekipu. Iskreno se nadam da sam se prevario barem u 10% pretpostavki."

Evo braćo i sestre, ovo nije dokaz moje vidovitosti. Ovo je dokaz koliko je ovaj film sranje. Predvidiv od prve do poslednje scene. Doduše u nečemu sam se prevario ali to morate pogledati da otkrijete. U stanju sam da ovaj film seckam scenu po scenu kako bih pokazao koliko je skoro svaka od njih očajna.  Nisam verovao da ću ovo reći ali Paris Hilton je ovde možda i najbolja glumica. Postupci likova su tako debilni da to nije normalno. Jedini dobar fazon uz neka ubistva, preuzet je iz prethodnika iz 1953 (možda i iz originala) i to je to. Iskreno bih voleo da čujem dobro obrazloženo mišljenje nekog kome se ovaj film sviđa.

Pre nego što je Paris Hilton odabrana za ulogu, Dženifer Koneli i Kejt Vinslet su bile prvi izbor (kao da bi i jedna od njih pristala da se pojavi u ovome). Većina voštanih figura su statisti sa maskama.

Izrada figura. Oko ovoga su se barem potrudili (izuzimajući retardiranu depilaciju)

Moja ocena: 2/10

5 коментара:

1. Meni ovaj film nije toliko los kao sto je predstavljen,cak mogu reci da je jedan od boljih.A evo i obrazlozenja zasto:zato sto se ja ne bavim nebitnim stvarima kao sto su da li su glumci dobro izneli svoje uloge ili zasto se neki od likova uopste nalazi u prici.Kada bih se bavio tim stvarima,imao bih dosta kritika za svaki film koji odgledam.Meni je kod horor filmova najbitnije da budu realni(nema vampira,vestica,vukodlaka,zombija,vanzemaljaca i nekih cudnih dzinovskih stvorenja),da imaju pricu koja moze da se "svari" i da imaju dobar ambijent u kom se radnja odvija(najpozeljnije priroda).Ovaj film definitivno ispunjava sve moje kriterijume,te zbog toga i smatram da je jedan od boljih(po mom misljenju).Kao dokaz da ovaj film nije savrsen navescu nekoliko propusta scenarista i jednu totalno neprihvatljivu stvar u bilo kom horor filmu.Propusti:1-kako se te figure ne usmrde i ne istrule,posto nisu 100% prekrivene voskom(oci,usta,nos dolaze u kontakt sa vazduhom),a neke od njih stoje tu vec godinama.2-kako je moguce da neko prezivi polivanje vrelim voskom,a da ne bude skuvan ili ne dehidrira(to se najbolje vidi u sceni kada Vejd kao vostana figura pomera oci).Neprihvatljiva stvar u bilo kom horor filmu(po mom misljenju)je golotinja(scena kada Pejdz bezi od Vinsenta-donji ves sa jedva obucenim duksom)U toj sceni je vise bacen akcenat na njen seksipil,nego na cinjenicu da je juri ubica.Ovakav zanr filmova "ne trpi" takve stvari.Kao sto vidis i ja sam nasao zamerke ovom filmu,iako mi se svidja.Poenta je u tome sto se ne obazirem na stari zbog kojih bih se samo za dz. nervirao,a koje bi mi upropastile film i navele na razmisljanje zasto sam uopsta gubio vreme gledajuci ga.I jos nesto,sto se tice glupih poteza likova;da nema tih poteza,verovatno bi svaki film trajao 5 minuta,a mozda ih ne bi ni bilo.Zakljucak iz svega vec navedenog je da ja filmove gledam "povrsno" tj. ja "gledam kroz prste" i vidim ono sto bi trebalo da vidim,a o ostalim stvarima neka se razmisljaju oni koji su strucni za to.Ovaj film me je na prvo gledanje toliko fascinirao(pricom i ambijentom),da sam danima razmisljao o njemu.I da,ovo je svakako jedan od boljih filmova koje sam pogledao.

2. Pre svega hvala na FENOMENALNOM komentaru. Upravo je ovo ono što želim na svojim blogovima, normalna razmena mišljenja. Drago mi je da si film doživeo drugačije. Umem i ja da zažmurim nekad na neke stvari ali kada me ideja oduševi. Nažalost, ovu ideju sam već video a sve ostalo mi je bilo šablon koji sam nebrojeno puta pogledao. Još jednom hvala na sjajnom komentaru.

3. Анониман28. мај 2012. 07:30

slazem se sa anonimnim:)

4. Dobar je film. Napet i stravičan. Ima momenata da ti se zgadi život.
    Imam i ja jedno pitanje. Odakle njihovoj mami, a kasnije i njima na tone i tone voska? Jedini propust je što je Vejd u sceni kada koluta očima već trebao biti mrtav. Odlična ideja za vosakgrad! Poslednja scena je fenomenalna, kada se čitava kuća topi. Ludilo...

1. Izvinjavam se na kasnom odgovoru. Vidiš, to za vosak nisam ni ja primetio, dobro razmišljanje. Nije loša ideja za voskograd ali to je neko morao mnogo ranije da primeti, pre ili kasnije bi neka veća grupa morala doći tako da sve ovo pije vodu samo uz ogromne izuzetke. Opet, sama ta ideja oko voštenja je preuzeta iz starog filma tako da je ne mogu priznati ovom ostvarenju.