понедељак, 16. јануар 2012.

Insidious (2010)

Režija: James Wan
Glumci: Patrick Wilson, Rose Byrne, Ty Simpkins...

Porodica pokušava da spreči zle duhove da zadrže njihovog sina zarobljenog u zastrašujućem svetu.

Iako je režiser ovog filma čovek koji nam je darovao prvi Saw koji je po meni jedan od najboljih horor filmova ikada, nisam imao velika očekivanja. Valjda je to i razlog zbog kog sam bio zadovoljan posle gledanja. Iako film prvom scenom možda budi i veća očekivanja, sigurno je da nije razočarao. Krenuću prvo od pozitivnih stvari. Priča nije nešto već viđeno već kombinacija nekih već viđenih stvari pa je samim tim donekle i originalna. Gledao sam dosta filmova o opsednutim kućama/ljudima i neretko oni umeju da smore. Jednostavno vas ostave da previše čekate da se nešto desi (npr originalni Amityville je klasičan primer), ili se manje više ništa i ne desi osim na samom kraju (The House of Devil) ili vas ubiju u pojam ponavljanjem istih scena (Paranormal Activity 2, Hounting in Connecticut).

Ovde nisu čekali ni na šta. Ono najbitnije počinje od prvog momenta. Scene se smenjuju i prilično razlikuju. Svaka ima nešto specijalno u sebi. Ama baš SVE što se tiče horor elemenata je sasvim dobro. Film će vas fino isprepadati, priča je dovoljno pitka i nema nekih rupa tako da ćete i time biti zadovoljni. Šta ne valja? Po meni samo tri stvari. Ova prva i nije tako strašna. Recimo samo da kreatori čuvenog filma Poltergeist imaju razlog da se barem donekle osećaju pokradenim. Tema ovog filma jeste drugačija od tog klasika ali koncept su praktično iskopirali. To mi i nije tako smetalo jer je u principu teško smisliti sada nešto novo. Druga stvar koja mi je prilično smetala su glavni likovi. Oni (doduše ne toliko često) rade tako nelogične i glupave stvari da se zapitate da li imaju išta u glavi.

Evo par primera koji sadrže malo spojlera. Muž i žena su videli da se dešavaju te čudne stvari ali kasnije on se odjednom pretvara da se ništa nije ni dogodilo, čisto da bi imali taj emotivni naboj. Takođe posle tih čudnih događaja muž svesno sve kasnije dolazi kući kao da ga nije briga za ženu i decu. Ima tu još par stvari ali ne želim da otkrivam neke ključne momente. Treća stvar je sam kraj. On nikako nije loš, čak izgleda i super ali glavni problem je što je i više nego očekivan. Sve u svemu ja sam prilično zadovoljan, pogotovu kada pogledam kakve nam horore dostavljaju u zadnje vreme. Kada na njih gledam, ovaj film je izuzetan.

Na kraju časa koji drži Džoš na tabli se može videti ime i prezime režisera koje je dva puta podvučeno. Li Vanel koji je pisao scenario je izjavio kako je imao spisak klišea koji se ponavljaju u hororima i da mu je to pomoglo da ih sve izbaci iz filma.

Uvod

Drugo Mišljenje: Insidious (2010)