Blade (1998)

Kod nas nazvan: Blejd
Žanr: Akcija | Horor
Režija: Stephen Norrington
Glumci:  Wesley Snipes, Stephen Dorff, Kris Kristofferson...

Polu-vampir, polu-smrtnik, ubijajući vampire postaje zaštitnik ljudske rase.

Kao što sam već naglasio, nisam neki veliki fan Blejd filmova ali neću i ne želim da sporim kvalitet koji prva dva imaju. Treći ću da osporavam do zadnje trunke razuma. Ideja koja prati Blejda kao lika je sasvim ok. Ništa epohalno ali nema nekog preseravanja sa milijardu začkoljica koji dolaze, tipa, otporan je na sunčevu svetlost ali na sedmi maj prestupne godine koji pada u subotu a ne pada kiša, Blejd postaje smrtan. Hvala Bogu, toga su se klonili tako da je ta ideja o polu-vampiru sasvim dobra.

Druga stvar koja radi posao u Blejdu je ta mešavina akcije i horora. Do sada su svi vampire ubijali nekim "kolac u grudi u po noći na groblju" metodama. Blejd ih tamani svojim arsenalom u scenama koje prijaju ako volite akciju. Sledeća dobra stvar je Blejdov asistent. Kris Kristofersonov lik zaista zaslužuje tu titulu. Obično su pomoćnici neki koji više smetaju ili sede negde u pozadini. Ovaj lik u sjajnom Kristofersonovom tumačenju zaslužuje punu pažnju. Dobar izbor glumaca zaokružuje i Stiven Dorf kao negativac. Uslovno rečeno mlad vampir, naložen na moć treba da bude takav kakvim ga je Dorf predstavio.

E sada, evo malo stvari koje mi se ne dopadaju. CGI mi je prejadan. Od pljuštanja krvi do raspadanja nekih spodoba, sve izgleda prilično jeftino. Druga stvar koja mi se ne dopada je finale. Ceo film gradiš opakog negativca od Dorfa pri čemu gledalac očekuje spektakularnu završnicu sa gomilom pizdarija i na kraju nam serviraš nešto polumudno. Ne ide to tako. Treća stvar je jedan od najjadnijih fazona vezanih za vampire a to je da ih od sunčeve svetlosti štiti krema za sunce. To mi je u jednom momentu upropastilo ugođaj filma da moram to da uporedim sa saznanjem o čemu refren čuvenog Billy Jean Majkla Džeksona peva. Grandovski refren - jadna ideja vezana za vampire.

Ali kao što bih tu pesmu mogao slušati još mnogo puta, tako bih i Blejda mogao gledati. Naravno ovo se odnosi na prva dva dela pri čemu mi je drugi nešto bolji. U svakom slučaju Blejd ima vernu armiju fanova i ima kvalitet zbog kog ga vredi pogledati.

LL Cool J je bio originalni izbor za Blejda. Vampirsku bibliju nazivaju "The Book of Erebus". Erebus je bog noći u grčkoj mitologiji.  Blejd vozi Dodge Charger iz 1968.

Scena u kojoj upoznajemo Blejda.