Sleepy Hollow (1999)

Kod nas nazvan: Uspavana Dolina
Žanr: Horor | Misterija
Režija: Tim Burton
Glumci: Johnny Depp, Christina Ricci, Miranda Richardson...

Ichabod Crane je poslat u Uspavanu Dolinu da istražuje obezglavljivanja troje ljudi iza kojih stoji legenda o obezglavljenom konjaniku.

Sviđali vam se ili ne, Tim Barton zaista pravi jedinstvene filmove. Prvi utisak ovog filma je savršena estetika scena. Ceo film, od prve do poslednje scene je praznik za oči. Te scene ne samo da su lepe već nose neki ton koji su imali oni stari horori. Napravljeno je fenomenalno okruženje za ovu horor detektivsku priču.

Sama priča dobija na snazi kada je smeštena u ovo okruženje. Rešenje same misterije se vešto skriva mada se u nekom delu može i pretpostaviti ali i nije toliko bitno. Čak i da u prvom momentu znate rešenje cele priče, to vam nikako neće pokvariti sjajan utisak koji ostavlja ovaj film. Što se tiče glume, dovoljno je pomenuti tri imena. Prvi je Džoni Dep koji je glavna uloga. On je zaista sjajan i scene koje su humoristične on dodatno začini.

Drugi, Kristofer Volken, sigurno najveći glumac u filmu, zadužen za glumu obezglavljenog konjanika kada ima glavu. Inače te pojave obezglavljenog konjanika su fenomenalne. Majkl Gambon, sporedna uloga ali kao i uvek sjajno odrađena. Tu su još solidne Kristina Riči i Miranda Ričardson. Na kraju, ovo nije strašan film, ali je strašno lep film. Sigurno se nećete preplašiti, ali sigurno ćete uživati u njemu.

Cela Uspavana Dolina sagrađena je iz temelja za tri meseca. Šuma je kreirana na sceni, tako da su mogli sve da kontrolišu, uključujući i vremenske nepogode. Poslednja scena jurnjave u filmu je snimana tri meseca. Lik Kristofera Volkena ne izgovara nijednu rečenicu u filmu. Istorijski lik Ihabond Krejna je bio veoma neatraktivan. Džoni Dep je želeo da na lice doda prostetiku kako bi bio ružan ali Tim Barton je to odbio.

Kada je čuo da će konj koga je jahao u filmu (Barut) biti uspavan, Džoni Dep ga je usvojio. U sceni u kojoj se Džoni Dep i Kasper Van Din bore protiv obezglavljenog konjanika, Van Din je slomio prst ali nije želeo to da kaže nikom zato što nije želeo da mu smanje vreme pojavljivanja u filmu. Džoni Dep nije želeo kaskadera u sceni kada ga je konj vukao šumom. Kasper Van Din se morao da se ugoji oko 15 kilograma za svoju ulogu.

Naj scene:

Pojave obezglavljenog konjanika.