Dracula (1992)

Kod nas nazvan: Drakula
Žanr: Horor | Ljubavni
Režija: Francis Ford Coppola
Glumci: Gary Oldman, Winona Ryder, Anthony Hopkins...

Vampir dolazi u Englesku da bi zaveo verenicu svog posetioca i započinje haos u stranoj zemlji.

Već sam komentarisao knjigu Drakula i preneo vam svoje oduševljenje njom. Iskreno svi filmovi koje sam gledao, koliko god bili dobri, nikako nisu uspeli da do kraja isprate knjigu. E braćo, onda je Frensis Ford Kopola, koji nam je podario čuvenog Kuma, odlučio da napravi film po Brem Stokerovom romanu. Ne samo što je ispoštovao radnju i likove, čovek je bukvalno iskopirao najveći deo dijaloga. Veliko hvala velikom režiseru.

Atmosfera je savršeno prenesena iz knjige, svi elementi su tu, i strah, i napetost i sve što postoji u knjizi. Scene su, malo je reći, estetski prelepe i savršeno kvalitetne. Što se tiče glumaca, za čuvenog grofa je zadužen Geri Oldman koji je, što se mene tiče, za ovu ulogu mogao biti nominovan za oskara. Čovek je definitivno najbolji filmski Drakula bez konkurencije. Van Helsinga glumi doktor, car, majstor, bog, otac Entoni Hopkins, koji je dobio odrešene ruke od Kopole da radi šta god poželi. Gde god je odstupio od scenarija, Kopola je to ostavio na filmu. Bravo. Postoji samo jedno odstupanje od knjige a to je sam kraj. Generalno nije to neka kolosalna razlika ali su verovatno hteli time da pojačaju taj ljubavni naboj u filmu. U principu, nije film izgubio ni malo kvaliteta tu.

Bez obzira da li ste fan horor filmova ili ne, ovo jednostavno morate pogledati. Čak i mladim damama bih preporučio da pogledaju ovaj film, s obzirom kako je moja seka reagovala na njega. Još jednom veliko hvala Kopoli, Hopkinsu, Oldmanu što su na genijalan način na platno preneli jednu od najboljih knjiga koje sam pročitao.

Vinona Rajder je dala ideju Kopoli da snimi film po čuvenom Stokerovom romanu. Da bi probudio još veće emocije, u sceni kada Van Helsing zatiče Minu sa Drakulom, Kopola je iz sve snage vikao "Kurvo" i "Droljo" Vinoni Rajder. Kopola nije baš bio zadovoljan glumom Kianu Rivsa ali se pravdao time da mu je trebala mlada zvezda kako bi privukao devojčice da pogledaju film. Scena u kojoj se Lusi vraća u kovčeg je snimljena unazad kako bi delovalo sablasnije. Geri Oldmen i Vinona Rajder se nisu podnosili pa su njihove zajedničke scene teško snimane.

Ovu scenu puzanja kada sam prvi put video kao klinac, nisam mogao da spavam noćima. Mislio sam da je zbog mojih godina ostavila takav utisak ali kada sam ponovo pogledao film, osećaj je isti. Ovo je definitivno jedna od najjezivijih scena koje sam video na filmu. Ali koliko god ovde bila jeziva, u knjizi je deset puta upečatljivija.

Moja ocena: 8/10